Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Ćwiczenia po porodzie. Tego ćwiczenia nie rób po porodzie!

07 czerwca 2018 14:24

Świetne na rozgrzewkę, powszechnie znane i proste do zrobienia. Pajace! Owszem są ćwiczeniem, które powinno znaleźć się w naszym treningu, ale nie po porodzie i okresie połogu. Świeżo upieczone mamusie powinny sobie darować robienie pajacyków. Dlaczego i jakie ćwiczenia po porodzie są wskazane?

Ćwiczenia po porodzie. Tego ćwiczenia nie rób po porodzie! pixabay.com

Chodzi o to, że trzeba skakać. Inaczej pajacyka nie zrobimy. W podskoku rozstawiamy nogi. I choć to delikatne podskakiwanie, to może źle wpłynąć na nasze zdrowie po przebytym porodzie. - Macica po ekstremalnym rozciągnięciu próbuje odzyskać normalny stan i jest jeszcze dość luźno osadzona. Zachwianie równowagi między siłami działającymi na narządy płciowe a mechanizmami utrzymującymi ich właściwe ułożenie, może skutkować obniżeniem się szyjki macicy – wyjaśnia trenerka personalna Angelika Pióro, prywatnie mama dwójki dzieci.

- Objawy są nieswoiste. Często kobiety skarżą się na ból podbrzusza i okolicy krzyża, nasilający się po wysiłku fizycznym, uczucie pełności i ucisku w kroczu, oraz trudności z poruszaniem się. Panie, które rodziły siłami natury, są w grupie zwiększonego ryzyka. Dziecko wywiera znaczne ciśnienia na okoliczne tkanki, które rozciągają się. Dodatkowo na niekorzyść ćwiczenia dochodzi kwestia karmienia piersią. Częste podskoki góra i dół, są po prostu bardzo nieprzyjemne dla kobiety karmiącej. Bez solidnej zbroi (zabudowany stanik sportowy) nie ma szans. W tym czasie biust może mocno zmieniać swój rozmiar więc nawet dobranie takiego stanika jest prawie niemożliwe. Oczywiście wszystko mocno związane jest z tym, czy kobieta karmi piersią i jak dużo pokarmu produkuje – dodaje Angelika Pióro.

TRENUJ bezpiecznie w klubie fitness. Wejściówki na trening do 60 proc. taniej kupisz na Myfitweb.pl

Ćwiczenia po porodzie

Kiedy można zacząć robić pajacyki po porodzie? Wszystko na spokojnie. Najlepiej odczekać do 6 miesięcy od porodu. Wcześniej nie ma sensu się forsować, a pajace można zastąpić innymi ćwiczeniami.


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Ile dni w tygodniu powinniśmy ćwiczyć?

artykuł


Trening z kettlebell: ćwiczenia z odważnikami na mocne i umięśnione ciało

artykuł


Czy kalistenika to trening dla każdego? [KALISTENIKA EFEKTY]

artykuł


Zdrowa cola wchodzi na rynek. Coca-Cola Plus dla ludzi dbających o zdrowie

artykuł


Co jeść przed treningiem aby schudnąć? Pytamy eksperta

artykuł


Trenerka Katarzyna Dziurska w kolejnej odsłonie akcji Fake Off

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Herbata matcha. Zielony eliksir zdrowia teraz kupisz w Lidlu

Trening

Ubrania na trening w Pepco [MODELE i CENY]. Sprawdź, co można kupić w kolekcji fitnessowej

Trening

Kochasz sport? Koniecznie sprawdź nową wyszukiwarkę trenerów!

Jak zaoszczędzić kalorie przygotowując posiłek. Poznaj 4 proste triki!

artykuł


Fit Life Expo 2017 już za nami. Zobacz relację z targów [ZDJĘCIA]

artykuł


Nietolerancja laktozy. Co trzeba wiedzieć? [Objawy, przyczyny, leczenie, test]

artykuł


Krav maga: trening, który nauczy walki i samoobrony

artykuł


Joga ze Spider-Manem. Superbohater też ćwiczy!

artykuł


Zdrowe vs. Niezdrowe. Te porównania dadzą Ci do myślenia

artykuł