Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Ćwiczenia po porodzie. Tego ćwiczenia nie rób po porodzie!

07 czerwca 2018 14:24

Świetne na rozgrzewkę, powszechnie znane i proste do zrobienia. Pajace! Owszem są ćwiczeniem, które powinno znaleźć się w naszym treningu, ale nie po porodzie i okresie połogu. Świeżo upieczone mamusie powinny sobie darować robienie pajacyków. Dlaczego i jakie ćwiczenia po porodzie są wskazane?

Ćwiczenia po porodzie. Tego ćwiczenia nie rób po porodzie! pixabay.com

Chodzi o to, że trzeba skakać. Inaczej pajacyka nie zrobimy. W podskoku rozstawiamy nogi. I choć to delikatne podskakiwanie, to może źle wpłynąć na nasze zdrowie po przebytym porodzie. - Macica po ekstremalnym rozciągnięciu próbuje odzyskać normalny stan i jest jeszcze dość luźno osadzona. Zachwianie równowagi między siłami działającymi na narządy płciowe a mechanizmami utrzymującymi ich właściwe ułożenie, może skutkować obniżeniem się szyjki macicy – wyjaśnia trenerka personalna Angelika Pióro, prywatnie mama dwójki dzieci.

- Objawy są nieswoiste. Często kobiety skarżą się na ból podbrzusza i okolicy krzyża, nasilający się po wysiłku fizycznym, uczucie pełności i ucisku w kroczu, oraz trudności z poruszaniem się. Panie, które rodziły siłami natury, są w grupie zwiększonego ryzyka. Dziecko wywiera znaczne ciśnienia na okoliczne tkanki, które rozciągają się. Dodatkowo na niekorzyść ćwiczenia dochodzi kwestia karmienia piersią. Częste podskoki góra i dół, są po prostu bardzo nieprzyjemne dla kobiety karmiącej. Bez solidnej zbroi (zabudowany stanik sportowy) nie ma szans. W tym czasie biust może mocno zmieniać swój rozmiar więc nawet dobranie takiego stanika jest prawie niemożliwe. Oczywiście wszystko mocno związane jest z tym, czy kobieta karmi piersią i jak dużo pokarmu produkuje – dodaje Angelika Pióro.

TRENUJ bezpiecznie w klubie fitness. Wejściówki na trening do 60 proc. taniej kupisz na Myfitweb.pl

Ćwiczenia po porodzie

Kiedy można zacząć robić pajacyki po porodzie? Wszystko na spokojnie. Najlepiej odczekać do 6 miesięcy od porodu. Wcześniej nie ma sensu się forsować, a pajace można zastąpić innymi ćwiczeniami.


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


5 sposobów na wiosenne przesilenie

artykuł


Nie znosisz wstawać rano? Wypróbuj tę prostą sztuczkę!

artykuł


Cukier z owoców mnicha. Nowy słodzik, który dodasz do wszystkiego!

artykuł


Co zrobić kiedy nie chce Ci się iść na trening? [8 POMYSŁÓW]

artykuł


Chcesz urozmaicić swój trening? Gigant serie, super serie i serie łączone są dla ciebie!

artykuł


Dieta Dąbrowskiej: warzywno- owocowa dieta dr Dąbrowskiej [ZASADY, EFEKTY, CO JEŚĆ]

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Siłownia dla studentów w Warszawie. Wejściówki w dobrej cenie to podstawa

Trening

Ścianki wspinaczkowe w Warszawie. Idziemy się wspinać!

Trening

Jak zacząć ćwiczyć jogę?

Zdrowe Michałki. Jak zrobić fit Michałki? [PRZEPIS]

artykuł


Ia Östergren ma niesamowicie długie nogi! Kiedyś była dręczona, dziś to jej atut

artykuł


Trening całego ciała. Te 3 ćwiczenia włącz do swojego planu

artykuł


Wzmocnij CAŁE ciało za pomocą tego jednego prostego, ćwiczenia

artykuł


Frog fitness sprawi, że będziesz mieć brzuch jak ze stali! ZOBACZ FILM

artykuł


Dieta na stres i nerwy. Czy żywność może odstresować?

artykuł