WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Ćwiczenia po porodzie. Tego ćwiczenia nie rób po porodzie!

07 czerwca 2018 14:24

Świetne na rozgrzewkę, powszechnie znane i proste do zrobienia. Pajace! Owszem są ćwiczeniem, które powinno znaleźć się w naszym treningu, ale nie po porodzie i okresie połogu. Świeżo upieczone mamusie powinny sobie darować robienie pajacyków. Dlaczego i jakie ćwiczenia po porodzie są wskazane?

pixabay.com

Chodzi o to, że trzeba skakać. Inaczej pajacyka nie zrobimy. W podskoku rozstawiamy nogi. I choć to delikatne podskakiwanie, to może źle wpłynąć na nasze zdrowie po przebytym porodzie. - Macica po ekstremalnym rozciągnięciu próbuje odzyskać normalny stan i jest jeszcze dość luźno osadzona. Zachwianie równowagi między siłami działającymi na narządy płciowe a mechanizmami utrzymującymi ich właściwe ułożenie, może skutkować obniżeniem się szyjki macicy – wyjaśnia trenerka personalna Angelika Pióro, prywatnie mama dwójki dzieci.

- Objawy są nieswoiste. Często kobiety skarżą się na ból podbrzusza i okolicy krzyża, nasilający się po wysiłku fizycznym, uczucie pełności i ucisku w kroczu, oraz trudności z poruszaniem się. Panie, które rodziły siłami natury, są w grupie zwiększonego ryzyka. Dziecko wywiera znaczne ciśnienia na okoliczne tkanki, które rozciągają się. Dodatkowo na niekorzyść ćwiczenia dochodzi kwestia karmienia piersią. Częste podskoki góra i dół, są po prostu bardzo nieprzyjemne dla kobiety karmiącej. Bez solidnej zbroi (zabudowany stanik sportowy) nie ma szans. W tym czasie biust może mocno zmieniać swój rozmiar więc nawet dobranie takiego stanika jest prawie niemożliwe. Oczywiście wszystko mocno związane jest z tym, czy kobieta karmi piersią i jak dużo pokarmu produkuje – dodaje Angelika Pióro.

TRENUJ bezpiecznie w klubie fitness. Wejściówki na trening do 60 proc. taniej kupisz na Myfitweb.pl

Ćwiczenia po porodzie

Kiedy można zacząć robić pajacyki po porodzie? Wszystko na spokojnie. Najlepiej odczekać do 6 miesięcy od porodu. Wcześniej nie ma sensu się forsować, a pajace można zastąpić innymi ćwiczeniami.


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe
Zobacz komentarze

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Cukier z owoców mnicha. Nowy słodzik, który dodasz do wszystkiego!

artykuł


4 najzdrowsze owoce, które kupisz w sklepach

artykuł


Zdrowa cola wchodzi na rynek. Coca-Cola Plus dla ludzi dbających o zdrowie

artykuł


Plank, czyli deska! Te trzy rodzaje deski zapewnią mocny brzuch

artykuł


Ta kobieta ma nogi jak ze stali! Kortney Olson rozbija arbuzy udami [ZDJĘCIA, WIDEO]

artykuł


Jazda na rowerze, efekty. Wsiądź na rower i pracuj nad sylwetką!

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Międzynarodowy Dzień Jogi. Co one robią ze swoimi ciałami!

Trening

Instagram kontra rzeczywistość. Ta blogerka pokazuje prawdę!

Trening

Balet w magicznym wydaniu. Brittany Cavaco promuje taniec pięknymi zdjęciami

10 typów ludzi, których na pewno spotkałeś na siłowni

artykuł


Odchudzanie i dieta z przymrużeniem oka [MEMY i ŚMIESZNE OBRAZKI]

artykuł


Brudna 12 - lista najbardziej skażonych warzyw i owoców

artykuł


Jedzenie, które zapobiega starzeniu! [DIETA PRZECIW STARZENIU]

artykuł


Jak często robić trening siłowy żeby stracić na wadze? [ZASTOSUJ SIĘ DO TYCH RAD]

artykuł


5 ćwiczeń z hantlami na piękne pośladki

artykuł