Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

22 marca jest Światowy Dzień Wody. Jak pić wodę?

22 marca 2017 17:21

Jak co roku, 22 marca odchodzimy Światowy Dzień Wody. Jest to idealna okazja, aby przypomnieć, jak ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest jej spożywanie. Badania przeprowadzone przez TNS Polska wskazują, że statystyczny Polak wypija 1,64 litra płynów dziennie, z czego 28 proc. dziennego spożycia płynów to woda – a to zdecydowanie za mało. „Warto pić wodę – najlepiej regularnie i w małych ilościach” – mówi Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości, specjalista żywieniowy.

22 marca jest Światowy Dzień Wody. Jak pić wodę?

Picie wody to podstawa w prowadzeniu zdrowego trybu życia. – Woda wpływa pozytywnie na wiele dobroczynnych procesów zachodzących w naszym ciele. Dlatego każdy, bez wyjątku, powinien wprowadzić ją do swojej diety i pamiętać o jej codziennym spożywaniu – stwierdza Konrad Gaca, twórca autorskiej metody odchudzania Gaca System. – Odpowiednia ilość wypijanej wody i dobrze skomponowana dieta potrafią w znaczący sposób wpłynąć na nasze samopoczucie i wygląd – dodaje Gaca.


Światowy Dzień Wody, obchodzony 22 marca jest świetnym zalążkiem do dyskusji na temat jej zbawiennego wpływu na kondycję ludzkiego organizmu. Woda jest podstawowym elementem procesu zdrowej i skutecznej redukcji masy ciała, ponieważ znacząco wpływa na metabolizm – zaznacza Konrad Gaca. Dodatkowo woda oczyszcza organizm, wypłukując toksyny i zalegające produkty przemiany materii.


PRZEPIS NA DZIŚ: Cake pops ze śliwkami kalifornijskimi


Samo picie wody nie wystarcza, aby organizm dobrze funkcjonował – należy również zwracać uwagę na sposób jej spożywania, np. unikać dużych przerw w przyjmowaniu wody. − Nie powinno się doprowadzać do sytuacji mocnego pragnienia, ponieważ jest to sygnał, że nasz organizm jest już odwodniony – radzi Konrad Gaca. Najlepszym rozwiązaniem jest częste przyjmowanie niedużych ilości płynu. – Nie można przyjmować zbyt dużych porcji na raz. Idealnie byłoby wypijać jednorazowo ok. 0,2–0,25 l. – mówi Gaca. Przy regularnym piciu wody, ważne jest ograniczenie ilości spożywanej soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, powoduje opuchnięcie ciała i nadciśnienie. – Przyjmowanie odpowiedniej ilości wody i ograniczenie do minimum soli w diecie pomoże w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu – podsumowuje Gaca.


Organizm dorosłego człowieka składa się w 60–70 proc. z wody. Wpływa ona na podstawowe procesy życiowe –jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego należy pamiętać o jej regularnym spożywaniu każdego dnia. Zatem pijmy wodę – na zdrowie!


ZOBACZ TAKŻE: Peeling czekoladowy nadający się do jedzenia! [FIT PRZEPIS]



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Ile kalorii ma pizza?

artykuł


Dietetyczne lody. Które lody można jeść na diecie? [najzdrowsze lody ranking]

artykuł


Owoce z najmniejszą zawartością cukru. Jedz je jeśli jesteś na diecie

artykuł


Aromatyczny puszysty chleb bezglutenowy pieczony na serze feta lub tofu [PRZEPIS]

artykuł


Żywienie podczas sesji

artykuł


10 powodów, dla których warto być na FIT-EXPO [NASZ PATRONAT]

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Co jeść przed treningiem aby schudnąć? Pytamy eksperta

artykuł


Fitness w Warszawie: te kluby musisz odwiedzić, na tych zajęciach musisz być!

artykuł


Sok z marchewki dobry na wszystko. Pij go codziennie

artykuł


Chcesz wyglądać, jak „pani z billboardu”? Tylko po co... Nie t(ł)ucz się dietami

artykuł


BreastFit. Nowa dyscyplina sportu dla mężczyzn [ZDJĘCIA, WIDEO]

artykuł


Estrovita Skin, opinia po 3 miesiącach stosowania

artykuł