Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

22 marca jest Światowy Dzień Wody. Jak pić wodę?

22 marca 2017 17:21

Jak co roku, 22 marca odchodzimy Światowy Dzień Wody. Jest to idealna okazja, aby przypomnieć, jak ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest jej spożywanie. Badania przeprowadzone przez TNS Polska wskazują, że statystyczny Polak wypija 1,64 litra płynów dziennie, z czego 28 proc. dziennego spożycia płynów to woda – a to zdecydowanie za mało. „Warto pić wodę – najlepiej regularnie i w małych ilościach” – mówi Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości, specjalista żywieniowy.

22 marca jest Światowy Dzień Wody. Jak pić wodę?

Picie wody to podstawa w prowadzeniu zdrowego trybu życia. – Woda wpływa pozytywnie na wiele dobroczynnych procesów zachodzących w naszym ciele. Dlatego każdy, bez wyjątku, powinien wprowadzić ją do swojej diety i pamiętać o jej codziennym spożywaniu – stwierdza Konrad Gaca, twórca autorskiej metody odchudzania Gaca System. – Odpowiednia ilość wypijanej wody i dobrze skomponowana dieta potrafią w znaczący sposób wpłynąć na nasze samopoczucie i wygląd – dodaje Gaca.


Światowy Dzień Wody, obchodzony 22 marca jest świetnym zalążkiem do dyskusji na temat jej zbawiennego wpływu na kondycję ludzkiego organizmu. Woda jest podstawowym elementem procesu zdrowej i skutecznej redukcji masy ciała, ponieważ znacząco wpływa na metabolizm – zaznacza Konrad Gaca. Dodatkowo woda oczyszcza organizm, wypłukując toksyny i zalegające produkty przemiany materii.


PRZEPIS NA DZIŚ: Cake pops ze śliwkami kalifornijskimi


Samo picie wody nie wystarcza, aby organizm dobrze funkcjonował – należy również zwracać uwagę na sposób jej spożywania, np. unikać dużych przerw w przyjmowaniu wody. − Nie powinno się doprowadzać do sytuacji mocnego pragnienia, ponieważ jest to sygnał, że nasz organizm jest już odwodniony – radzi Konrad Gaca. Najlepszym rozwiązaniem jest częste przyjmowanie niedużych ilości płynu. – Nie można przyjmować zbyt dużych porcji na raz. Idealnie byłoby wypijać jednorazowo ok. 0,2–0,25 l. – mówi Gaca. Przy regularnym piciu wody, ważne jest ograniczenie ilości spożywanej soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, powoduje opuchnięcie ciała i nadciśnienie. – Przyjmowanie odpowiedniej ilości wody i ograniczenie do minimum soli w diecie pomoże w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu – podsumowuje Gaca.


Organizm dorosłego człowieka składa się w 60–70 proc. z wody. Wpływa ona na podstawowe procesy życiowe –jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego należy pamiętać o jej regularnym spożywaniu każdego dnia. Zatem pijmy wodę – na zdrowie!


ZOBACZ TAKŻE: Peeling czekoladowy nadający się do jedzenia! [FIT PRZEPIS]



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Dieta Dąbrowskiej: warzywno- owocowa dieta dr Dąbrowskiej [ZASADY, EFEKTY, CO JEŚĆ]

artykuł


Blizny. Domowe sposoby na pozbycie się blizn

artykuł


Najlepsze fitness MEMY. Zmotywują Cię i rozbawią

artykuł


Spodnie push up zdziałają CUDA! Legginsy podnoszące pośladki nie tylko na trening

artykuł


Zdrowe produkty z Lidla. Co kupić w Lidlu?

artykuł


Ta joginka podbija internet. Asany wykonuje... na dachu auta, na poręczy schodów czy na desce surfingowej

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Daktyle: właściwości zdrowotne. Świeże czy suszone?

artykuł


Jak często robić trening siłowy żeby stracić na wadze? [ZASTOSUJ SIĘ DO TYCH RAD]

artykuł


Sprawne stawy a treningi. Jak zadbać o stawy?

artykuł


Jak skutecznie ćwiczyć? Pięć sekretów dotyczących treningu

artykuł


To warzywo zmniejsza napięcie nerwowe, leczy nerwice, depresje, zaburzenia snu

artykuł


Można już kupić wina, po których nie ma się kaca! [Wina bez kaca z Lidla]

artykuł