Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Dlaczego warto pić sok pomarańczowy?

12 grudnia 2017 16:35

Warto sięgać po sok pomarańczowy ponieważ – jak pokazują badania – zawarte w nim składniki odżywcze pomagają walczyć ze stresem oksydacyjnym, stanami zapalnymi oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego.

Dlaczego warto pić sok pomarańczowy? pixabay.com

Jaka jest rola soku pomarańczowego w zwalczaniu chorób? Sok pomarańczowy to jeden z najbardziej lubianych i popularnych soków. To cieszy, ponieważ kolejne badania pokazują jego korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Udowodniono między innymi, że dzięki zawartych m. in. w czerwonych pomarańczach flawonoidom i karotenom picie soku z tych owoców może pomóc obniżyć poziom stresu oksydacyjnego, a także łagodzić stany zapalne i wspomagać zapobieganie rozwojowi zespołu metabolicznego, czyli zbioru powiązanych ze sobą czynników zwiększających ryzyko wystąpienia miażdżycy i cukrzycy typu 2 (np. nadciśnienia tętniczego, podwyższonego stężenie trójglicerydów we krwi, zbyt niskiego stężenia „dobrego” cholesterolu (cholesterolu HDL), podwyższonego stężenia glukozy we krwi).

TRENING na zdrowie! Kup wejściówkę na siłwonię do 60 proc. TANIEJ!


Sok z czerwonych pomarańczy zawiera dodatkowo likopen 3 –jeden z najsilniejszych antyoksydantów, którego przyswajalność zwiększa się w procesie pasteryzacji. Wykazano także, że picie soku pomarańczowego może poprawić tzw. Profil lipidowy, poprzez obniżenie poziomu „złego” cholesterolu (cholesterolu LDL) oraz stymulować nasz system odpornościowy. Potwierdzono tym samym, że sok pomarańczowy może być częścią zdrowej diety, która pomaga zapobiegać chorobom przewlekłym i metabolicznym.

Pijmy zatem 100% sok pomarańczowy i korzystajmy z jego dobrodziejstw. Tym bardziej, że eksperci ds. żywienia wciąż alarmują, iż spożycie owoców i warzyw jest nadal na zbyt niskim poziomie w wielu krajach świata. Aby wspierać propagowanie idei zwiększenia spożycia tych produktów, przedstawiciele 21 państw, także z Polski podpisali w Warszawie w bieżącym roku, podczas XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców Deklarację na rzecz wspierania oraz promowania idei spożycia warzyw, owoców, a także niskoprzetworzonych przetworów takich jak np. soki, czy musy bez dodatku cukru.

Komentarz: Dr Hab. Dariusz Włodarek, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


FIWE 2017: Na targach odbędą się debiuty PZKFiTS Summer Edition

artykuł


Karty sportowe dla małych firm? Sprawdź, co oferuje Myfitweb.pl

artykuł


Squat_twinss, czyli Sandra i Agnieszka Krakowskie. Podwójna dawka motywacji od fit bliźniaczek

artykuł


5 przekąsek na płaski brzuch. Idealne na jesień

artykuł


Rozgrzej dzień gorącym śniadaniem

artykuł


Chcesz pozbyć się cellulitu na pośladkach? Te 4 ćwiczenia dają niezłe efekty

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

W lutym w Krakowie odbędą się targi fitness Europe Sport Power

artykuł


Pij wodę i podejmij wyzwanie #30dnidoideau

artykuł


8 przepisów na zdrowy lunch do pracy [POMYSŁY NA LUNCH BOXA]

artykuł


Joga, niesamowite pozy i nagi mężczyzna

artykuł


Karta sportowa lepsza niż inne. Jedna karta daje wejście do wielu klubów fitness i siłowni!

artykuł


Co pić na diecie – 4 napoje, które warto pić każdego dnia!

artykuł