Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Dlaczego warto pić sok pomarańczowy?

12 grudnia 2017 16:35

Warto sięgać po sok pomarańczowy ponieważ – jak pokazują badania – zawarte w nim składniki odżywcze pomagają walczyć ze stresem oksydacyjnym, stanami zapalnymi oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego.

Dlaczego warto pić sok pomarańczowy? pixabay.com

Jaka jest rola soku pomarańczowego w zwalczaniu chorób? Sok pomarańczowy to jeden z najbardziej lubianych i popularnych soków. To cieszy, ponieważ kolejne badania pokazują jego korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Udowodniono między innymi, że dzięki zawartych m. in. w czerwonych pomarańczach flawonoidom i karotenom picie soku z tych owoców może pomóc obniżyć poziom stresu oksydacyjnego, a także łagodzić stany zapalne i wspomagać zapobieganie rozwojowi zespołu metabolicznego, czyli zbioru powiązanych ze sobą czynników zwiększających ryzyko wystąpienia miażdżycy i cukrzycy typu 2 (np. nadciśnienia tętniczego, podwyższonego stężenie trójglicerydów we krwi, zbyt niskiego stężenia „dobrego” cholesterolu (cholesterolu HDL), podwyższonego stężenia glukozy we krwi).

TRENING na zdrowie! Kup wejściówkę na siłwonię do 60 proc. TANIEJ!


Sok z czerwonych pomarańczy zawiera dodatkowo likopen 3 –jeden z najsilniejszych antyoksydantów, którego przyswajalność zwiększa się w procesie pasteryzacji. Wykazano także, że picie soku pomarańczowego może poprawić tzw. Profil lipidowy, poprzez obniżenie poziomu „złego” cholesterolu (cholesterolu LDL) oraz stymulować nasz system odpornościowy. Potwierdzono tym samym, że sok pomarańczowy może być częścią zdrowej diety, która pomaga zapobiegać chorobom przewlekłym i metabolicznym.

Pijmy zatem 100% sok pomarańczowy i korzystajmy z jego dobrodziejstw. Tym bardziej, że eksperci ds. żywienia wciąż alarmują, iż spożycie owoców i warzyw jest nadal na zbyt niskim poziomie w wielu krajach świata. Aby wspierać propagowanie idei zwiększenia spożycia tych produktów, przedstawiciele 21 państw, także z Polski podpisali w Warszawie w bieżącym roku, podczas XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców Deklarację na rzecz wspierania oraz promowania idei spożycia warzyw, owoców, a także niskoprzetworzonych przetworów takich jak np. soki, czy musy bez dodatku cukru.

Komentarz: Dr Hab. Dariusz Włodarek, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Trenerka fitness Natalia Gacka przed porodem i 6 miesięcy po. TAK ZMIENIŁO SIĘ JEJ CIAŁO

artykuł


Jaka jest różnica między yin yoga i hatha joga?

artykuł


Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić?

artykuł


Sprzęt do ćwiczeń w domu: co powinieneś mieć żeby trenować?

artykuł


Ta grafika pokazuje, co jest w Nutelli. Nigdy więcej nie będziesz chciał jej jeść

artykuł


Nauli, czyli najbardziej szalona poza jogi [JAK JĄ ZROBIĆ?]

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Ta joginka podbija internet. Asany wykonuje... na dachu auta, na poręczy schodów czy na desce surfingowej

artykuł


Opaska Huawei w Biedronce. Kupisz ją za 99 zł

artykuł


Powstało czekoladowe wino. W sam raz na zimowe wieczory!

artykuł


Usuń toksyny z organizmu. Ten napój Ci w tym pomoże: cytryna, imbir, sól i sok jabłkowy

artykuł


TANIA siłownia Warszawa? Gdzie kupić najtańsze karnety do klubów fitness i na siłownię?

artykuł


7 rzeczy, których NIGDY nie rób na siłowni

artykuł