Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Jak często robić trening siłowy żeby stracić na wadze? [ZASTOSUJ SIĘ DO TYCH RAD]

13 kwietnia 2017 13:25

Trening siłowy to wykonywanie wszelkiego rodzaju ćwiczeń z użyciem ciężaru lub z oporem. Amerykańskie Kolegium Medycyny Sportowej zaleca co najmniej: od dwóch do trzech sesji takiego treningu wytrzymałościowego, tygodniowo. Powinny one trwać 20 minut, a to zapewni nam minimalną kondycję. Aby schudnąć należy zwiększyć częstotliwość podnoszenia ciężarów - od trzech do czterech razy tygodniowo.

Jak często robić trening siłowy żeby stracić na wadze? [ZASTOSUJ SIĘ DO TYCH RAD] pixabay.com

Podziel swoje ćwiczenia
Osoby, które dopiero zaczynają z podnoszeniem ciężarów powinny na początku skorzystać z rad osoby już doświadczonej w tym zakresie albo wynająć trenera na kilka pierwszych treningów. To zapobiegnie urazom. Aby schudnąć, należy zaplanować co najmniej dwie sesje tygodniowo i po trzech miesiącach regularnego trenowania, rozważyć zwiększenie częstotliwości ćwiczeń do 3-4 razy w tygodniu. Ważne jest to aby podzielić treningi na ćwiczenia górnej i dolnej części ciała. I koniecznie mieć czas na regenerację. Na przykład: w poniedziałek robimy klatkę i plecy, nogi i abs w środę, a ćwiczenia z ciężarem własnego ciała (np. z użyciem piłki szwajcarskiej) – w piątek.


SPRAWDŹ naszą bazę ćwiczeń i zaplanuj swój trening


Trening obwodowy
Wszystkie treningi oporowe sprawiają, że spalisz więcej kalorii, a tym samym przyspieszysz utratę wagi. Możliwa jest utrata wagi wyłącznie podczas treningu oporu, ale trzeba dodać do tego trening obwodowy - żeby zwiększyć tętno. Trening obwodowy to co najmniej od 8 do 12 powtórzeń dla jednego lub trzech zestawów i przejście do następnego ćwiczenia z niewielką przerwą, lub najlepiej od razu.

Super serie
Jeśli masz już opanowane podstawy treningu oporu możesz zwiększyć utratę wagi, zwiększając trudność - podczas treningu z super seriami. Super serie to kilka różnych ćwiczeń, które działają w tej samej grupie mięśni. Na przykład podczas ćwiczeń na nogi należy rozważyć wykroki z hantlami, prostowanie nóg na maszynie czy przysiady na suwnicy pionowej. I tu można spędzić sporo czasu na odpoczynek, w przeciwieństwie do treningu obwodowego. Super serie nie są przeznaczone dla początkujących.


GOTOWE plany treningowe do pobrania


Zaplanuj swoje rutynowe ćwiczenia
Pamiętaj, aby rozgrzewać się przed treningiem oporowym: powiedzmy 10 minut na bieżni czy orbitreku. Zaplanuj też dla wszystkich ćwiczeń z podnoszeniem ciężarów, ćwiczenia przeciwstawnych grup mięśni. Na przykład kiedy robisz klatkę, wykonaj też ćwiczenia na klatkę, ale na plecach. Dotyczy to również pracy bicepsa i tricepsa, z przodu i z tyłu. Zapobiega to nierównowadze naszych mięśni. W ten sposób spalisz więcej kalorii. Uwzględnij co najmniej pięć do dziesięciu minut rozciągania wszystkich mięśni, które pracowały, aby następnego dnia zmniejszyć zakwasy. Oprócz ćwiczeń siłowych ćwicz co najmniej 150 minut cardio, aby zachęcić organizm do dalszej utraty wagi.


POLUB MYFITWEB na FACEBOOKU!



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Od czego zacząć odchudzanie, by uniknąć kłopotów? [5 KROKÓW DO CELU]

artykuł


Odchudzanie i dieta z przymrużeniem oka [MEMY i ŚMIESZNE OBRAZKI]

artykuł


Tak trenuje nowa Miss Polonia Agata Biernat

artykuł


Pomysł na dietę! Pomadka o smaku czekoladek Reese's

artykuł


Szukasz odpowiedniego dla siebie klubu fitness? Katowice to aktywne miasto [FITNESS KATOWICE]

artykuł


Brak Ci pewności siebie? Zobacz zdjęcia modelki Iskry Lawrence

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Trening zawsze i wszędzie! Ten trening złożony z 6 ćwiczeń zrobisz nawet na plaży!

Trening

Program 80 Day Obsession zmienił ich ciała nie do poznania

Trening

Wzmocnij CAŁE ciało za pomocą tego jednego prostego, ćwiczenia

Masaż po treningu. Dlaczego jest taki ważny?

artykuł


Powstało czekoladowe wino. W sam raz na zimowe wieczory!

artykuł


Gotowe diety: Dieta Paleo, dieta 1800 kcal, dieta Kwaśniewskiego

artykuł


Kalendarz Pirelli 2019: Tak wygląda najnowsza edycja kalendarza

artykuł


Co jeść, by poprawić pracę mózgu? Produkty, które odżywiają mózg

artykuł


Kupuj TAŃSZE wejściówki i karnety na siłownie i zajęcia w klubie fitness na Myfitweb.pl

artykuł