Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Jesz orzechy? Zastosuj ten prosty zabieg, a będą jeszcze zdrowsze!

03 lipca 2017 16:28

Ostatnie badania dowodzą, że spożycie orzechów nie wiąże się wcale ze wzrostem wagi. Wręcz przeciwnie. Orzechy pomagają chudnąć. Warto włączyć je do naszej diety. Jednak przed zjedzeniem powinniśmy je odpowiednio przygotować. Jak?

Jesz orzechy? Zastosuj ten prosty zabieg, a będą jeszcze zdrowsze! pixabay.com

Orzechy i nasiona są skarbnicą minerałów i mikroelementów. Można dodawać je do posiłków lub zjadać same, w formie przekąski. Przed zjedzeniem dobrze jest namoczyć orzechy. W celu zmniejszenia negatywnego działania fitynianów, do wody, w której moczymy orzechy i nasiona warto dodać odrobinę soku z cytryny lub octu jabłkowego. Namoczone orzechy opłukać, wysuszyć, wodę w której się moczyły wylać.

CZYTAJ TEŻ: Lato w pełni! Nie kupujesz karnetu? Kup wejściówkę do 60 proc. taniej u nas

Jak długo powinniśmy moczyć orzechy? Zależy oczywiście od ich rodzaju. Np. orzechy laskowe – 10 godzin, migdały czy orzechy włoskie – 8 godzin, orzechy nerkowca 2 godziny, zaś brazylijskie czy makadamia tylko godzinę.

Dlaczego warto moczyć orzechy przed zjedzeniem? Przede wszystkim są łatwiejsze do strawienia, a dzięki temu bardziej przyjazne dla naszego układu pokarmowego. Moczenie oczyszcza je z różnego rodzaju zanieczyszczeń. Orzechy zawierają inhibitory blokujące enzymy trawienne, sprawiając tym samym, że organizm przyswaja jedynie niewielką ilość składników odżywczych. Moczenie znacznie poprawia ich przyswajalność. Ten prosty zabieg neutralizuje także zawarty w nich kwas fitynowy - substancję antyodżywczą, mającą zdolność do wiązania się z pierwiastkami. Tworzy z nimi nierozpuszczalne kompleksy, przez co nie ulegają one absorpcji przez organizm.

Żródło: VivaZdrowie

Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Siemie lniane: właściwości. Te ziarenka mają moc!

artykuł


Taka jest różnica pomiędzy mięśniem i tłuszczem w Twoim ciele!

artykuł


Co zrobić kiedy nie chce Ci się iść na trening? [8 POMYSŁÓW]

artykuł


Wypróbuj pay per entry. Płacisz tylko za wejście i to się opłaca!

artykuł


Czas na bikini. Ewa Chodakowska i rewolucyjny program Bikini

artykuł


Spodnie push up zdziałają CUDA! Legginsy podnoszące pośladki nie tylko na trening

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Jedzenie na mieście kontra jedzenie w domu. JAK JEŚĆ ZDROWO?

artykuł


Rozgrzej dzień gorącym śniadaniem

artykuł


Sen spala kalorie, czyli jak schudnąć podczas snu

artykuł


Szukasz odpowiedniego dla siebie klubu fitness? Katowice to aktywne miasto [FITNESS KATOWICE]

artykuł


JAK NIE BIEGAĆ, czyli 6 błędów podczas biegania, które możesz popełniać

artykuł


Przepis na batona wysokobiałkowego opracowano na SGGW. Zdrowy i ekologiczny, do zrobienia w domu

artykuł