Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Minuta ćwiczeń może być wszystkim czego potrzebujesz!

10 maja 2016 00:00

Czy wystarczy Ci tylko minuta ćwiczeń? Naukowcy uważają, że 60 sekund ciężkiej pracy na siłowni może być równie korzystne dla naszej sylwetki, co 45-minutowa sesja wytrzymałościowych ćwiczeń.

Minuta ćwiczeń może być wszystkim czego potrzebujesz!

Nie chce Ci się iść na siłownię? Często mówisz, że nie masz czasu… To może niebawem nie mieć żadnego znaczenia. Naukowcy odkryli, że krótkie okresy intensywnego treningu zapewniają podobne wyniki do tradycyjnych treningów o dłuższym czasie trwania.

Zdaniem zespołu z Uniwersytetu McMaster, „all out”, czyli intensywne treningi trwające zaledwie 60 sekund w sesji 10-minutowej mogą poprawić wrażliwość na insulinę i nasze krążenie. Badanie zaleca wykonanie 30 minut ćwiczeń tygodniowo z trzema „intensywnymi” minutami treningu.

Podczas eksperymentu porównano treningi interwałowe do tych wykonywanych umiarkowaną i jednostajną intensywnością. Ponadto udowodniono, że krótkie i intensywne wykonywanie ćwiczeń dostarcza podobne efekty co wykonywanie ćwiczeń przez dłuższy czas umiarkowaną intensywnością.

Zespół badawczy zaobserwował u osób poddanych eksperymentowi lepsze rezultaty kardiometaboliczne oraz zwiększoną wrażliwość na insulinę.

Naukowcy z McMaster University porównali trening interwałowy (SIT) z treningiem wykonywanym umiarkowaną i stałą ciągłą intensywnością (MICT). Uczestnicy grupy SIT mieli za zadanie wykonać 10 minutowy trening, w tym trzy 20-sekundowe „all out”, czyli sprint na rowerze, co łącznie daję minutę intensywnego treningu.

W ramach treningu MICT uczestnicy trenowali z umiarkowaną intensywnością w sumie przez 50 minut. W ciągu 12 tygodni, zespół odkrył, że te dwie metody szkoleniowe dały podobne wyniki. Aktualne eksperci zalecają ćwiczyć 150 minut tygodniowo z umiarkowaną intensywnością. Nowe badanie sugeruje, że ćwiczenie przez 30 minut tygodniowo z trzema minutami intensywnych ćwiczeń jest równie skuteczne, co te pierwsze.

Naukowcy przebadali 27 mężczyzn prowadzących siedzący tryb życia przez okres 12 tygodni. Wśród uczestników, niektórzy zostali przydzieleni do treningu interwałowego (SIT), podczas gdy inni wykonywali treningi z umiarkowaną i stałą intensywnością (MICT). Zespół jednocześnie przebadał grupę mężczyzn, którzy przez okres trwania badania nie wykonywali żadnych treningów.

Wyniki badań popierają tezę, że skuteczne treningi można już wykonać w zaledwie kilka minut i dotychczasowa wymówka, że mamy za mało czasu staje się nieaktualna.

Jest to bardzo wydajna i czas oszczędna strategia treningowa - mówi Martin Gibala, profesor kinezjologii na McMaster i główny autor badania.

- Krótkotrwałe ćwiczenia o maksymalnej intensywności są wyjątkowo skuteczne. Większość ludzi podaje, że brak czasu to główny powód braku treningu - mówi Gibala.

- Nasze badania pokazują, że podejście oparte na interwałach może być bardziej efektywne. Korzyści zdrowotne i fitnessowe są porównywalne do tradycyjnego podejścia, lecz osiągane w krótszym czasie - dodaje.

Podstawowe zasady mają zastosowanie do wielu różnych form ćwiczeń - mówi Gibala.

Nawet wchodzenie po schodach podczas przerwy obiadowej może zapewnić szybki i skuteczny trening. Zachęcamy!


Zarejestruj się w serwisie myfitweb!

Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Co jeść, by poprawić pracę mózgu? Produkty, które odżywiają mózg

artykuł


Darmowe wejściówki na siłownie: Zaproszenie do klubu, trening zapoznawczy, darmowe wejście

artykuł


5-minutowy trening, który poprawi twój metabolizm [DLA ZABIEGANYCH]

artykuł


Body Mirror. Ten projekt ma pokazać piękno niedoskonałych ciał

artykuł


8 wskazówek: jak mieć silniejszy i płaski brzuch?

artykuł


Mata do akupresury Pranamat ECO. Na ból pleców, głowy, poprawę samopoczucia

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Ćwiczenia na plecy: trening pleców. Oto 5 naszych ulubionych ćwiczeń

Trening

Trening zawsze i wszędzie! Ten trening złożony z 6 ćwiczeń zrobisz nawet na plaży!

Trening

Program 80 Day Obsession zmienił ich ciała nie do poznania

Od czego zacząć odchudzanie, by uniknąć kłopotów? [5 KROKÓW DO CELU]

artykuł


11 ZASAD grillowania na diecie. Trzymaj się ich A NIE PRZYTYJESZ

artykuł


Owoce z najmniejszą zawartością cukru. Jedz je jeśli jesteś na diecie

artykuł


Trening brzucha: jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha? [ĆWICZENIA]

artykuł


Alkohol na diecie? 4 rady przed weekendem

artykuł


Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić?

artykuł