Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Miód to przyprawa bogów. Jak wprowadzić miód do codziennej diety?

19 września 2017 16:06

Miód jest jednym z najstarszych naturalnych produktów pozyskiwanych przez człowieka. Już Hiporates wykorzystywał miód w leczeniu wątroby, nerek, a nawet jelit. Do dziś wykorzystujemy miód w leczeniu przeziębień, bólu gardła, a także jako środek dezynfekcyjny (np. skaleczeń na ciele).

Miód to przyprawa bogów. Jak wprowadzić miód do codziennej diety? pixabay.com

Jak powstaje miód? Prawdziwy miód to oczywiście efekt pracy pszczół. Aby otrzymać 1g miodu pszczoła musi odwiedzić około 1500 kwitnących kwiatów. Pszczoła zbiera nektar i w ulu w wyniku naturalnych procesów i działania pszczół miód dojrzewa i stanowi zapas pokarmu dla całego ula na okres zimy – pod warunkiem, że wcześniej pszczelarz nie zamieni drogocennego miodu na słodką wodę.

SZUKASZ KARNETU na siłownię? Wypróbuj nasz MULTIKARNET i korzystaj z wielu siłowni jednocześnie!

Jak działa miód? Miód działa inaczej w zależności od tego z jakich roślin powstał. Różni się przy tym znacząco także smakiem i wyglądem (np. miód rzepakowy jest delikatny i biały, a gryczany - bardzo intensywny i ciemny).

• Miód kwiatowy – zawiera dużą dawkę potasu. Dzięki temu wspomaga leczenie nadciśnienia, a także innych chorób serca.
• Miód akacjowy – delikatny korzystnie wpływa na pracę układu mięśniowego np. przy zakwasach.
• Leśny miód – idealny do leczenia gardła, a także drobnych infekcji.

Jak wprowadzić miód do codziennej diety?
• Miód z białym serem i świeżym pieczywem np. w ramach II śniadania czy podwieczorku.
• Miód jako naturalny słodzik do herbaty z cytryną (uwaga, zanim dodamy miód herbata powinna przestygnąć do temperatury około 60-70st.C).
• Miód z gęstym greckim jogurtem i orzechami jako podwieczorek lub deser po obiedzie.
• Miód jako dodatek do płatków śniadaniowych niesłodzonych.
• Miód jako dodatek do mleka jako idealny środek na przeziębienie.

Tak więc, miód to nie słodki ulepek, ale przyprawa bogów. Należy ją jednak stosować – jak każdą przyprawę – w niewielkich ilościach.

Ewa Ceborska-Scheiterbauer, Poradnia dietetyczna Food & Diet



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Oto Tulum Jungle Gym! Takiej siłowni jeszcze nie widzieliście. Sprzęt z drewna, na plaży w Meksyku

artykuł


Idealny spalacz tłuszczu? Rower stacjonarny [EFEKTY, CENA, JAK JEŹDZIĆ]

artykuł


Dietetyczne lody. Które lody można jeść na diecie? [najzdrowsze lody ranking]

artykuł


Tatuaż z imieniem dziecka: 20 pomysłów na to, jak wytatuować sobie imię dziecka

artykuł


Przygotuj swoje ciało na ciążę. Wprowadź 6 żywieniowych zmian

artykuł


Warzywa korzeniowe – dlaczego warto je jeść jesienią?

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Węglowodany w diecie: jakie jeść węglowodany żeby schudnąć?

artykuł


10 popularnych błędów dietetycznych. Nie popełniaj ich, Twoja sylwetka Ci podziękuje

artykuł


Sezon na KAKI. 5 rzeczy, które musisz wiedzieć o KAKI [KALORIE, WŁAŚCIWOŚCI, CENA]

artykuł


Te warzywa naprawdę warto jeść! Brokuł, jarmuż i burak powinny gościć na talerzach

artykuł


5 rzeczy, których nie wiedziałeś o burakach!

artykuł


Że niby fit? Blogerka pokazuje co jest w jedzeniu

artykuł