Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Rozgrzej dzień gorącym śniadaniem

05 marca 2015 00:00

Jajecznica ze szczypiorkiem, jajko na miękko, omlet z dżemem, słodka owsianka czy gorące kakao na śniadanie? Czy nie kojarzą nam się te dania z niedzielnym śniadaniem? Czy nie czujemy się po nich lepiej, pełni energii, gotowi na nowe, większe wyzwania? Dlaczego więc staramy się o ciepłe śniadanie najczęściej w weekendy, a w inne dni jemy coś zimnego lub wcale? Zróbmy sobie weekendowe śniadanie na ciepło każdego dnia. Zadbajmy jedynie o to, aby było zdrowe, ale o tym za chwile.

Rozgrzej dzień gorącym śniadaniem

Najpierw przedstawię wam kilka powodów, dla których śniadanie powinno być gorące…

  1. Uśpiona po nocy przemiana materii szybciej się obudzi – a my wraz z nią – jeśli zjemy coś na ciepło. Jest to szczególnie pomocne w przypadku, gdy nasz budzik zrywa nas z łóżka gdy na dworze jeszcze jest ciemno, a także pomaga to przy odchudzaniu.
  2. Ciepłe śniadanie wiąże się najczęściej z solidną porcją białka, a więc z jajkami, gorącym mlekiem czy roztopionym serem na tostach. Białko natomiast daje nam dłużej uczucie sytości, co jest bardzo ważne w odniesieniu do pełnowartościowego posiłku.
  3. Po gorącym posiłku (niezależnie od tego czy jest w nim dużo białka czy mało) jesteśmy mniej głodni, co jest istotne w odniesieniu do diet odchudzających.
  4. Ciepły posiłek rozgrzewa. Czujemy to po pierwszym kęsie, łyku czy pierwszej łyżce. Rozgrzanie takie jest ważne szczególnie w zimie, wczesną wiosną czy późną jesienią. Rozgrzany organizm znacznie trudniej jest przeziębić.

Kiedy warto, aby pojawił się gorący posiłek zaraz po wstaniu z łóżka?

  • Jeśli zmarzliśmy w nocy (lub poprzedniego dnia), a musimy wyjść na zimo, do pracy, szkoły, uczelnię.
  • Jeśli czujemy, że „coś się do nas dobiera”.
  • Jeśli ktoś nam bliski (w domu, szkole, przedszkolu) choruje.
  • Jeśli mamy dziecko w wieku przedszkolnym i pierwszy posiłek w przedszkolu jest w długim odstępie czasowym od wstania z łóżka.
  • Jeśli mamy ucznia, przed którym cały dzień nauki.
  • Jeśli mamy ucznia, który nie lubi brać II śniadania do szkoły!
  • Jeśli wychodzimy na całodzienną wycieczkę w góry, na narty, na żagle itp.

Jak więc zrobić, aby gorące śniadało = zdrowe śniadanie

  • Jajecznica – tylko z dodatkiem świeżych warzyw (np. szczypiorek, pomidory, kiełki).
  • Jajko na miękko – z minimalną (lub zerową) dawką soli. Można za to dodać dowolnych ziół (np. zioła prowansalskie).
  • Jeśli danie na bazie jajek – nie częściej niż dwa razy na tydzień (uważajmy na cholesterol).
  • Tosty – na chlebie pełnoziarnistym.
  • Omlety, naleśniki – z chudym twarożkiem i owocami rozmrożonymi przez noc.
  • Musli – z dodatkiem mleka odtłuszczonego lub naturalnego jogurtu. Najlepiej ze świeżymi lub liofilizowanymi owocami i świeżymi orzechami. Warto wybrać płatki pełnoziarniste bez dodatku cukru np. owsiane, żytnie, pszenne.
  • Zapiekanki – pokropione świeżą oliwą zamiast wysmarowane masłem.


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Polska Lara Croft podbija internet. Kim jest Klaudia Danch?

artykuł


Kalistenika - plan treningowy dla początkujących

artykuł


Motywacja do ćwiczeń i diety. Te zdjęcia pomogą w drodze do celu!

artykuł


DIETA OXY, czyli dieta białkowa [EFEKTY, CO JEŚĆ, ILE MOŻNA SCHUDNĄĆ?]

artykuł


Ile zarabia dietetyk? RAPORT

artykuł


Ocet jabłkowy: przepis, który musisz mieć pod ręką

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

7 kroków na powrót do formy po porodzie. Radzi Sportsmama Aleksandra Rożnowska

artykuł


Kochasz sport? Koniecznie sprawdź nową wyszukiwarkę trenerów!

artykuł


Zdrowe produkty z Lidla. Co kupić w Lidlu?

artykuł


Emily Skye po porodzie. Tak wygląda trenerka fitness po ciąży

artykuł


6 przepisów na sklepowe produkty. Wykonasz je w domu, a zajmie Ci to chwile!

artykuł


Zrób sobie prezent i odstaw cukier. Przerzuć się na FIT Słodycze, FIT Koktajle i FIT Desery niskokaloryczne

artykuł