WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Sok jabłkowy: dlaczego jest taki zdrowy [WŁAŚCIWOŚCI]

20 kwietnia 2017 13:27

Oprócz walorów smakowych, za który jest ceniony, sok jabłkowy jest też źródłem składników mineralnych i antyoksydantów. Warto poznać dokładniej wybrane właściwości tego soku i pić go na zdrowie!

fotolia.com, Igor Normann

Działanie antystresowe
Polifenole, inaczej zwane antyoksydantami, są ważnymi składnikami dla organizmu naturalnie występującymi w roślinach. Wspomagają ochronę organizmu przed wpływem wolnych rodników. Stan w organizmie, w którym podwyższony jest poziom wolnych rodników określa się mianem stresu oksydacyjnego. Przyczynami pojawienia się stresu oksydacyjnego mogą być m.in. zanieczyszczenia organizmu, stres, palenie papierosów oraz niewłaściwa dieta składająca się np. z żywności wysoko przetworzonej. Stres oksydacyjny może prowadzić do przedwczesnego starzenia się oraz poważnych chorób, takich jak miażdżyca. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia stresu oksydacyjnego warto zadbać o prawidłową dietę, która będzie bogata w antyoksydanty. Występują one w warzywach i owocach, dlatego w codziennym menu powinno pojawić się minimum 400 g owoców i warzyw. Jabłka, tak samo jak soki z nich pochodzące są ogólnodostępnym źródłem antyoksydantów. Dlatego warto sięgać po nie codziennie. Już jedna szklanka soku jabłkowego zapewnia pomiędzy 50 a 100 mg polifenoli.


ZNASZ JE? Polskie superfoods. Młody jęczmień, burak, nać pietruszki, liście jarmużu


Na dobre samopoczucie
Podenerwowanie, senność i ogólne zmęczenie mogą świadczyć o niedoborze potasu w organizmie. Pierwiastek ten wpływa przede wszystkim na utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi, reguluje gospodarkę wodną organizmu oraz wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Aby uniknąć niekomfortowego samopoczucia oraz wspomóc prawidłowe funkcjonowanie organizmu, warto zwrócić uwagę na uzupełnienie tego pierwiastka w codziennym menu. Naturalnym źródłem potasu są m.in. soki warzywne i owocowe. Szklanka soku jabłkowego o pojemności ok. 200 ml pokrywa zapotrzebowania na potas w wysokości aż 220 mg.


CZYTAJ TEŻ: Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić?


Sok jak owoc
Każdego dnia należy spożywać minimum 400 g warzyw i owoców w ramach 5 zalecanych porcji. Dietę bogatą w sezonowe warzywa i owoce można wzbogacać o dostępne przez cały rok soki. „Sok to produkt zawierający 100-procentowy wsad owocowy, posiadający barwę, smak i zapach charakterystyczny dla owoców, z których pochodzi. Do soków nie można dodawać sztucznych barwników, aromatów, ani też substancji konserwujących, czy cukrów. Dlatego szklankę soku, uznaje się za jedną porcję owoców i śmiało można włączyć sok do codziennej diety” mówi dr Katarzyna Stoś, prof. nadzw. Instytutu Żywności i Żywienia.


POLUB NAS NA FACEBOOKU!



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe
Zobacz komentarze

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Karmelowe serniki na zimno ze śliwką kalifornijską [PRZEPIS NA HALLOWEEN]

artykuł


Dieta owocowa. To hit czy kit?

artykuł


Jazda na rowerze, efekty. Wsiądź na rower i pracuj nad sylwetką!

artykuł


Gdzie jest najwięcej witaminy C?

artykuł


Body LIFE. Magazyn dla branży fitness

artykuł


Stanik sportowy to podstawa. Piękny i niezastąpiony na treningu

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Czytamy etykiety! Czego nie powinno być w jogurcie?

Dieta

Kawa zbożowa. Zdrowa czy nie?

Dieta

Jak zrobić idealne guacamole? [PROSTY PRZEPIS]

4 przepisy na świąteczne fit ciasta [PLUS e-book z 12 przepisami do ściągnięcia]

artykuł


5 przekąsek na płaski brzuch. Idealne na jesień

artykuł


Chipsy? Tak, ale domowej roboty!

artykuł


Alkohol na diecie? 4 rady przed weekendem

artykuł


Domowe lody, zimne desery i smoothie. ZDROWE i niskokaloryczne przepisy nie tylko na upał

artykuł


Kalendarz Sportowy 2018. Sportowcy pozują nago, ale to JAK! [PIĘKNE ZDJĘCIA]

artykuł