Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić?

29 marca 2017 13:23

Eksperci apelują: jemy za mało warzyw i owoców, przez co nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych! Niedobory tych składników zwiększają ryzyko wystąpienia wielu groźnych schorzeń jak: nowotwory, nadwaga, otyłość, choroby układu krążenia czy cukrzyca typu II – mówi Łukasz Sieńczewski, dietetyk, ekspert programu Porcja Pozytywnej Energii.

Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić? www.pixabay.com

- Aby to zmienić, konieczna jest edukacja od najmłodszych lat. Nawyki nabyte w dzieciństwie zaprocentują w dorosłym życiu. Spożywanie 5 porcji warzyw i owoców dziennie to integralny element zdrowej diety. Wszyscy to wiemy. Ale czy stosujemy? Badania pokazują, że niestety nie. Zbyt małe spożywanie warzyw i owoców jest obecnie jednym z najczęściej występujących błędów żywieniowych w naszym kraju i w Europie – mówi Łukasz Sieńczewski, ekspert programu Porcja Pozytywnej Energii.


PRZEPIS NA DZIŚ: Zielony koktajl z białkiem konopnym


Widać to także na przykładzie dzieci. 1/3 dzieci w Polsce w wieku 1-3 lata nie je codziennie warzyw. Zalecenia żywieniowe WHO dotyczące spożycia 400 gram dziennie warzyw spełnia zaledwie 6–24 proc. dzieci europejskich. Niepokojący jest również fakt, że aż 46 proc. polskich matek dzieci w wieku 3-12 lat w ogóle nie uznaje warzyw i owoców za podstawę zdrowej diety. Tymczasem warzywa i owoce są bogatym źródłem witamin, składników mineralnych, które pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu – tłumaczy Łukasz Sieńczewski. Zawarte w nich witaminy i mikroelementy biorą udział w procesach odpornościowych, mają wpływ na prawidłową pracę układu nerwowego, wspomagają regenerację skóry, a błonnik wpływa na prawidłową pracę układu pokarmowego i stanowi podstawową pożywkę dla naszej mikroflory jelitowej. Dlatego warto pamiętać komponując codzienne posiłki, aby przy każdym znalazła się porcja warzyw lub owoców, co najmniej 5 porcji dziennie.


CZYTAJ TEŻ: Cake pops ze śliwkami kalifornijskimi


Dla tych, którzy nie wiedzą jak zapewnić sobie i swojej rodzinie odpowiednią dzienną porcję warzyw i owoców eksperci programu Porcja Pozytywnej Energii mają kilka wskazówek:
1. Podawaj warzywa do każdego posiłku.
2. Stawiaj na różnorodność. Wybieraj różne warzywa i owoce, możesz kierować się kolorem, im więcej kolorów w ciągu dnia tym lepiej.
3. Pomiędzy głównymi posiłkami zamiast słodkich lub słonych przekąsek wybieraj suszone warzywa i owoce.
4. Nie poddawaj się, jeżeli za pierwszym razem Tobie lub dziecku nie zasmakuje jakieś warzywo. Próbujcie je regularnie. Badania pokazują, że aby przyzwyczaić się do jakiegoś smaku, musimy spróbować go nawet 7 razy.
5. Dawaj przykład i sam również często sięgaj po warzywa i owoce, pokaż, że ich jedzenie może sprawić wiele frajdy. Możecie wspólnie przyrządzić kolorowe sałatki, przekąski i kanapki.


Polub nas na Instagramie!



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Jak zrobić 10 000 kroków dziennie?

artykuł


Jedzenie na mieście kontra jedzenie w domu. JAK JEŚĆ ZDROWO?

artykuł


Daktyle: właściwości zdrowotne. Świeże czy suszone?

artykuł


Pułapki odchudzania, czyli 3 błędy, które popełniamy przechodząc na DIETĘ

artykuł


Drugi podbródek: jak się go pozbyć?

artykuł


Inwazja siłaczy na Fit Life Expo 2017. 6 powodów, dla których musicie odwiedzić targi!

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Jak długo robi się takie pośladki? Sprawdź, bo warto!

artykuł


Zrób sobie prezent i odstaw cukier. Przerzuć się na FIT Słodycze, FIT Koktajle i FIT Desery niskokaloryczne

artykuł


Fitness. Warszawa jest miastem aktywnych ludzi!

artykuł


Jameson pozuje w bikini. „Odstawiłam alkohol i schudłam 36 kilogramów”

artykuł


Trenerka fitness pokazała swój… cellulit. I zaczęła się burza [ZDJĘCIA]

artykuł


Węglowodany w diecie: jakie jeść węglowodany żeby schudnąć?

artykuł