Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić?

29 marca 2017 13:23

Eksperci apelują: jemy za mało warzyw i owoców, przez co nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych! Niedobory tych składników zwiększają ryzyko wystąpienia wielu groźnych schorzeń jak: nowotwory, nadwaga, otyłość, choroby układu krążenia czy cukrzyca typu II – mówi Łukasz Sieńczewski, dietetyk, ekspert programu Porcja Pozytywnej Energii.

Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić? www.pixabay.com

- Aby to zmienić, konieczna jest edukacja od najmłodszych lat. Nawyki nabyte w dzieciństwie zaprocentują w dorosłym życiu. Spożywanie 5 porcji warzyw i owoców dziennie to integralny element zdrowej diety. Wszyscy to wiemy. Ale czy stosujemy? Badania pokazują, że niestety nie. Zbyt małe spożywanie warzyw i owoców jest obecnie jednym z najczęściej występujących błędów żywieniowych w naszym kraju i w Europie – mówi Łukasz Sieńczewski, ekspert programu Porcja Pozytywnej Energii.


PRZEPIS NA DZIŚ: Zielony koktajl z białkiem konopnym


Widać to także na przykładzie dzieci. 1/3 dzieci w Polsce w wieku 1-3 lata nie je codziennie warzyw. Zalecenia żywieniowe WHO dotyczące spożycia 400 gram dziennie warzyw spełnia zaledwie 6–24 proc. dzieci europejskich. Niepokojący jest również fakt, że aż 46 proc. polskich matek dzieci w wieku 3-12 lat w ogóle nie uznaje warzyw i owoców za podstawę zdrowej diety. Tymczasem warzywa i owoce są bogatym źródłem witamin, składników mineralnych, które pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu – tłumaczy Łukasz Sieńczewski. Zawarte w nich witaminy i mikroelementy biorą udział w procesach odpornościowych, mają wpływ na prawidłową pracę układu nerwowego, wspomagają regenerację skóry, a błonnik wpływa na prawidłową pracę układu pokarmowego i stanowi podstawową pożywkę dla naszej mikroflory jelitowej. Dlatego warto pamiętać komponując codzienne posiłki, aby przy każdym znalazła się porcja warzyw lub owoców, co najmniej 5 porcji dziennie.


CZYTAJ TEŻ: Cake pops ze śliwkami kalifornijskimi


Dla tych, którzy nie wiedzą jak zapewnić sobie i swojej rodzinie odpowiednią dzienną porcję warzyw i owoców eksperci programu Porcja Pozytywnej Energii mają kilka wskazówek:
1. Podawaj warzywa do każdego posiłku.
2. Stawiaj na różnorodność. Wybieraj różne warzywa i owoce, możesz kierować się kolorem, im więcej kolorów w ciągu dnia tym lepiej.
3. Pomiędzy głównymi posiłkami zamiast słodkich lub słonych przekąsek wybieraj suszone warzywa i owoce.
4. Nie poddawaj się, jeżeli za pierwszym razem Tobie lub dziecku nie zasmakuje jakieś warzywo. Próbujcie je regularnie. Badania pokazują, że aby przyzwyczaić się do jakiegoś smaku, musimy spróbować go nawet 7 razy.
5. Dawaj przykład i sam również często sięgaj po warzywa i owoce, pokaż, że ich jedzenie może sprawić wiele frajdy. Możecie wspólnie przyrządzić kolorowe sałatki, przekąski i kanapki.


Polub nas na Instagramie!



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


5 przepisów na zdrowe słodycze! Zakochasz się w tych łakociach!

artykuł


Zrób sobie prezent i odstaw cukier. Przerzuć się na FIT Słodycze, FIT Koktajle i FIT Desery niskokaloryczne

artykuł


Ćwiczenia na powiększenie biustu: efekty, jakich możesz się spodziewać

artykuł


Brak Ci pewności siebie? Zobacz zdjęcia modelki Iskry Lawrence

artykuł


Trening brzucha: jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha? [ĆWICZENIA]

artykuł


Zrób te 6 rzeczy, jeśli chcesz zrzucić tłuszczyk z brzucha. Na dobre!

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Zdrowe przekąski dla dzieci [10 PRODUKTÓW]. Kupisz je w Tesco, Lidlu i Biedronce

Dieta

6 powodów, dla których możesz jeść pizzę na diecie!

Dieta

Dieta bezglutenowa. 5 faktów o diecie, które musisz znać

Wygodne narzędzie dla trenerów personalnych

artykuł


Ciasto z buraków, a może z fasoli? Tak, musisz tego spróbować

artykuł


Czy wiesz, jak prawidłowo oddychać? Zdziwisz się, jak wiele można temu zawdzięczać

artykuł


Sezon na truskawki! Dla zdrowia i urody [wartości odżywcze, witaminy, kalorie]

artykuł


Tłusty czwartek. Ile kalorii ma pączek? Jak spalić pączki?

artykuł


Zasmakuj w Olejach Świata i wygraj wycieczkę o wartości 15 tys. zł!

artykuł