Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Żywienie podczas sesji

13 czerwca 2016 00:00

Sesja – czas bardzo nieulubiony dla każdego studenta. Trzeba przestać (a przynajmniej ograniczyć) imprezy i zasiąść do książek i notatek. Jak możesz sobie pomóc w czasie sesji jadłospisem?

Żywienie podczas sesji

Złote zasady odżywiania podczas sesji:

1. Jedz regularnie.

  • Wiadomo, że podczas nauki szkoda tracić czas na przygotowania sobie jedzenia. Regularne jedzenie w tym przypadku możesz zorganizować jedząc coś naprawdę niewielkiego, jako przekąskę np. jabłko, kawę z dużą zawartością mleka (najlepiej latte).
  • Przygotowanie obiadu i kolacji z reguły zajmuje najwięcej czas. Wybieraj mrożonki z warzywami (np. warzywa na patelnię), dodawaj do nich np. tuńczyka czy ser żółty i masz ciepły obiad. Czas przygotowania obiadu: 5 min. Mixy sałat to natomiast idealne rozwiązanie na kolacje. Do tego – wszystko to, co nie wymaga krojenie, np. oliwki, pomidorki koktajlowe, fasolka z puszki itd. Czas przygotowania kolacji: 5 min.
  • Na śniadanie idealnie nadaje się pełnoziarniste musli z mlekiem. Czas przygotowania: 30 sekund.

2. Pij wodę. Już delikatne odwodnienie organizmu skutkuje znaczącym obniżeniem się koncentracji. Dlatego też miej szklankę wody zawsze przy sobie i co troszkę pociągaj z niej kolejne łyczki. To jest naprawdę bardzo ważne – szczególnie jeśli wspomagasz się napojami z kofeiną (która powoduje lekkie odwodnienie).

3. Kawa tak, ale nie litrami. Smak kawy to nieodzowny smak przy sesji. Nie przesadzaj jednak z jej piciem. Postaraj się pić ją wtedy, gdy naprawdę inaczej się nie da. Możesz ją łatwo zastąpić yerba matą (jest to herbata z Ameryki Płd. O działaniu podobnym do kawy. Jednocześnie jest to dobre źródło wielu składników mineralnych). Pamiętaj o tym, że kawa wypłukuje magnez, a magnez jest Ci niezbędny do prawidłowej pracy układu nerwowego (który, jka wiemy, w sesji ma sporo roboty).

4. Magnez – najlepiej z naturalnych źródeł np. orzechy, gorzkie kakao (kakao działa także pobudzająco, a więc możesz od czasu do czasu zamienić na nie kawę), pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, płatki owsiane). Magnez w tabletkach – hmm… ostrożnie.

5. Postaw na ryby – zawierają cenne dla zdrowia i pracy układu nerwowego kwasu omega 3. Na czas sesji ) zrezygnuj z mięsa i zstąp je rybami. Zobaczysz szybko jaka jest różnica w przyswajaniu wiedzy. Kwasy omega 3 zawarte są także w nasionach – dodaj więc do swojego musli nasiona słonecznika czy pestki dyni.

6. Jedz lekko – po ciężkim schabowym z kapustą zasmażaną pozostanie Ci tylko łóżeczko z ciepłym kocykiem. Jedząc posiłki lekkostrawne będzie Ci się łatwiej po nich skupić na nauce. Zapomnij także o fast foodach.

7. Nie jedz podczas nauki. Nie wyrabiaj sobie nawyku: postawię sobie miskę z winogronami na biurku i będę podjadał. Może się okazać, że zjesz ich nieświadomie zbyt dużo, a to nie będzie dobre dla Twojego brzucha, a także dla Twojej figury. Staraj się jeść świadomie – niezależnie od tego czy jesteś przed czy po sesji.

Sesja, sesja i po sesji, a po sesji trzy miesiące wolnego :) Powodzenia!


Ewa Ceborska-Scheiterbauer


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Trening cardio dla początkujących. 5 ćwiczeń cardio lepszych od biegania

artykuł


Jesz orzechy? Zastosuj ten prosty zabieg, a będą jeszcze zdrowsze!

artykuł


Siemię lniane

artykuł


Sok jabłkowy: dlaczego jest taki zdrowy [WŁAŚCIWOŚCI]

artykuł


Klub fitness w Lublinie? Znamy kluby najlepsze na trening!

artykuł


Sprawdź, co się dzieje z Twoim organizmem po wypiciu słodkiego napoju

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Trening na przedramiona. 6 ćwiczeń na mocne przedramiona

artykuł


20-minutowy trening całego ciała z Mel B [WZMOCNISZ I WYRZEŹBISZ MIĘŚNIE]

artykuł


Kalistenika - plan treningowy dla początkujących

artykuł


Zajęcia pilates w Warszawie: Tutaj warto zajrzeć! [Polecamy pilates Warszawa]

artykuł


Dla trenerów, instruktorów fitness i całej branży. Targi FIT EXPO ruszają już w maju

artykuł


PROMOCJE NA FITNESS. Jak oszczędzać pieniądze na fitnessie?

artykuł