Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Jak zrobić 10 000 kroków dziennie?

08 maja 2019 09:31

10 000 kroków dziennie to niezłe wyzwanie. Eksperci mówią, że 10 000 kroków dziennie to podstawa aby zadbać o zdrowie, aktywność i sylwetkę. Takie minimum, które powinniśmy robić. Nie jest to łatwa sprawa. Dlatego podpowiadamy, jak w kreatywny sposób przechodzić ten dystans każdego dnia.

 10 tysiecy krokow kalorie 10 tys kroków efekty pixabay.com

Ile spalimy kalorii robiąc 10 000 kroków dziennie? 

Zależne jest to od wieku, płci i wagi, tempa marszu, etc. Przyjmując średnią możemy założyć, że spalisz 400-500 kcal podczas 10 000 kroków dziennie. Dla przykładu: 70 kg kobieta spali 440 kcal robiąc 10000 kroków dziennie. 10 tysięcy kroków dziennie. Ile to kilometrów? 10 tysięcy kroków dziennie to 6 km. 20 tysięcy kroków - ile to kilometrów? 12. 

Dobra siłownia – mamy do niej tańsze wejściówki. I karnet na siłownię, z którym wejdziesz do wielu różnych klubów 🏋️‍♂️

Proste sposoby, aby przez cały dzień „wychodzić” 10 000 kroków znajdziesz poniżej. Po pierwsze zainstaluj na swoim telefonie krokomierz, jeśli jeszcze go nie masz. A później: 

  • Myjesz zęby? Przechadzaj się w tym czasie po domu
  • Pijesz kawę? Spaceruj po kuchni z filiżanką w ręku
  • Zaparkuj samochód na drugim końcu parkingu, do celu idź pieszo
  • Jeśli w pracy znajdują się dwie łazienki (lub gdziekolwiek spędzasz większość dnia), użyj tej, która znajduje się dalej (lub nawet jeśli musisz wejść po schodach). 
  • Wybierz się na spacer po przerwie na lunch
  • Chodź po biurze i rozmawiać! 
  • Jeśli masz rozmowę telefoniczną lub spotkanie, idź na spacer. 
  • Zabierz swojego szczeniaka na dłuższy spacer niż zwykle lub zaproponuj spacer z psem sąsiada lub przyjaciela. 
  • Jeśli potrzebujesz szybko załatwić sprawę, a sklep jest wystarczająco blisko, idź tam! 
  • Zrób sobie przerwę na kawę w pobliskiej kawiarni, a nie w biurze
  • Pobaw się z dziećmi, to zawsze wymaga dużego ruchu
  • Włącz muzykę i tańcz po kuchni podczas gotowania posiłku
  • Schody zamiast windy lub schodów ruchomych!
  • Noś torby na zakupy z samochodu do domu pojedynczo. A co! 
  • Jeśli oglądasz telewizję, poruszaj się po pokoju, gdy lecą reklamy
  • Posprzątaj swój dom lub mieszkanie
  • Zadbaj o ogród: Koszenie trawnika, wyciąganie chwastów, liści, grabienie
  • Zrób dodatkowe „okrążenie” w sklepie spożywczym
  • Jeśli korzystasz z transportu publicznego, wysiądź jeden przystanek wcześniej

Powyższe propozycje wydają się zbyt błahe? Pamiętaj, że każdy krok się sumuje. Powoli do celu. A jeśli większość z nich wprowadzisz do swojego dnia, będziesz zaskoczony, jak szybko osiągniesz cel 10 000 kroków. Jeśli potrzebujesz większego wysiłku, oto kilka innych kreatywnych pomysłów:

  • Idź do i z pracy (lub wsiądź na rower!) - 10 tys. kroków da efekty
  • Chodź ze swoimi dziećmi do i ze szkoły - chodzenie 10 000 kroków wcale nie jest trudne 
  • Dołącz do grupy spacerowej lub nordic walkingowej. W grupie jest raźniej
  • Weź na spacer przyjaciela - podczas weekendowej przechadzki możecie zrobić nawet 15 000 kroków!
  • Jeśli cały czas chodzisz jedną trasą – zmień ją

Jak wprawić się w dobry nastrój dużo chodząc? Koniecznie musisz mieć wygodne buty i muzykę w telefonie, która poprawi Ci nastrój. Muzyka jest dość ważna. Jeśli idziesz na siłownię, włącz optymistyczną muzykę, aby się odpowiednio nastawić. Jeśli chodzisz przed snem, włącz łagodniejszą muzykę, a to pomoże ci się uspokoić. Znajdź podcast, który polubisz i słuchaj go podczas dłuższych spacerów. Jeśli więc zastanawiałeś się ile zrobić kroków dziennie żeby schudnąć (forum) - to już wiesz. Do dzieła! 


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Zdrowe torty, które wyglądają, jak dzieła sztuki [ZDJĘCIA]

artykuł


Fitness Warszawa Promocja. Ćwicz, trenuj i oszczędzaj na tym!

artykuł


Jogini publikują nagie zdjęcia w sieci. Co ONI ROBIĄ ze swoimi ciałami!

artykuł


Dlaczego warto jeść śniadanie? Mamy trzy mocne powody

artykuł


Zdjęcia nagiej joginki stały się hitem Internetu, zobacz dlaczego!

artykuł


Przygotuj swoje ciało na ciążę. Wprowadź 6 żywieniowych zmian

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Paweł Wierzchoń z Gimnastyki Warszawa: Gimnastyka to coś pomiędzy jogą a siłownią

Trening

5 pomysłów na weekend w Lublinie. Także z dzieckiem! [ATRAKCJE W LUBLINIE]

Trening

VI edycja największej konferencji fitness PEI BE - PRO 2020 wraca ze zdwojoną siłą!

Ocet jabłkowy: przepis, który musisz mieć pod ręką

artykuł


Kultowe siłownie w Warszawie. Miejsca z klimatem i swoją własną historią

artykuł


Jak zmotywować się do pójścia na siłownię [6 WSKAZÓWEK]

artykuł


Ćwiczenia na szczupłe uda. 5 ćwiczeń, które wysmuklą uda

artykuł


Jak zrobić idealne guacamole? [PROSTY PRZEPIS]

artykuł


4 treningowe zwyczaje, które musisz zmienić po 30-stce

artykuł