Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić, jeśli chcesz pozbyć się tkanki tłuszczowej i zbudować mięśnie

07 listopada 2018 15:27

Bez względu na swoje cele fitness - utrata masy ciała, budowanie mięśni, wzmocnienie ciała - nie ma recepty na osiągnięcie szybkich rezultatów. W społeczeństwie nadal panuje powszechne i błędne przekonanie, że można stracić tłuszcz i zbudować mięśnie, poprzez redukcję miejscową.

Błędy na treningu pixabay.com

Co to jest redukcja miejscowa?

Redukcja miejscowa jest fałszywym przekonaniem, że można wykonywać ćwiczenia, aby celować w konkretny mięsień (np. triceps, wewnętrzne uda, dolny brzuch) i w rezultacie stracić tkankę tłuszczową w tym obszarze. To typowe błędy na treningu. Małe zmęczenie mięśni może sprawić, że mięśnie będą się trzęsły, ale ostatecznie nie poprawią Twojej ogólnej sprawności, niezbędnej do utraty tkanki tłuszczowej.

Czy redukcja miejscowa działa?

Krótka odpowiedź brzmi: nie, redukcja tkanki z jednego miejsca naszego ciała nie działa. Jeśli Twoim głównym celem jest utrata tkanki tłuszczowej, redukcja nie zadziała, ponieważ celujesz w małe mięśnie. Nie ma nic złego w tym, że chcesz stracić tłuszcz z ramion i budować mięśnie, ale robienie niezliczonych ćwiczeń na triceps nie zadziała. Jeśli jesteś już w dobrej kondycji i nie masz dużo tłuszczu do stracenia, rozwijanie konkretnej grupy mięśni - może pomóc ci zobaczyć większe efekty. 

Kupuj wejściówki na siłownię i zajęcia fitness aż do 60% taniej - bez umowy i stałych opłat

Co zatem zrobić? Zamiast zastanawiać się, jak zlikwidować "obszar problemowy", skup się na treningu całego ciała. Pomoże to poprawić ogólną siłę i zdrowie, a rezultaty, których szukasz, będą znacznie szybsze. Aby poprawić sylwetkę, nie skupiaj się na malutkich mięśniach, takich jak triceps. Wykonanie dużych, złożonych ćwiczeń uruchomiających jednocześnie kilka grup mięśniowych pozwoli Ci podnieść tętno, spalić więcej kalorii i poprawić koordynację. Ćwiczenia takie jak przysiady, martwy ciąg, wyskoki, wyciskanie na ławce, i podciąganie to idealne ćwiczenia, jeśli chcesz spalić tłuszcz i zbudować mięśnie. I to właśnie są efektywne treningi. 


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Pijesz kawę na pusty żołądek… ale czy to zdrowe?

artykuł


Wiosenna zmiana diety: dietetyk poleca 5 sprawdzonych diet

artykuł


Trenerka Katarzyna Dziurska w kolejnej odsłonie akcji Fake Off

artykuł


10 przykazań zdrowego odżywania się całej rodziny

artykuł


Tych produktów i potraw nie spożywaj przed seksem. CZEGO NIE JEŚĆ?

artykuł


Masaż po treningu. Dlaczego jest taki ważny?

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Ten trening jest tak dobry, że potrzebujesz tylko 10 minut żeby go zrobić!

Trening

Krągła i jędrna pupa? To ćwiczenie ją zapewni

Trening

Ćwiczenia na boczki i brzuch: jak mieć płaski brzuch w 2 tygodnie?

Skuteczny trening na pośladki. Jak zrobić takie pośladki? Poznaj sekret Kim

artykuł


Ćwiczenia na szczupłe uda. 5 ćwiczeń, które wysmuklą uda

artykuł


Trening TRX. Co to jest i jakie efekty dają ćwiczenia?

artykuł


Ser na diecie. Te rodzaje sera możesz jeść i chudnąć!

artykuł


Seks jest jedynym treningiem, który angażuje każdy mięsień ciała

artykuł


Aromatyczny puszysty chleb bezglutenowy pieczony na serze feta lub tofu [PRZEPIS]

artykuł