Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić, jeśli chcesz pozbyć się tkanki tłuszczowej i zbudować mięśnie

07 listopada 2018 15:27

Bez względu na swoje cele fitness - utrata masy ciała, budowanie mięśni, wzmocnienie ciała - nie ma recepty na osiągnięcie szybkich rezultatów. W społeczeństwie nadal panuje powszechne i błędne przekonanie, że można stracić tłuszcz i zbudować mięśnie, poprzez redukcję miejscową.

Błędy na treningu pixabay.com

Co to jest redukcja miejscowa?

Redukcja miejscowa jest fałszywym przekonaniem, że można wykonywać ćwiczenia, aby celować w konkretny mięsień (np. triceps, wewnętrzne uda, dolny brzuch) i w rezultacie stracić tkankę tłuszczową w tym obszarze. To typowe błędy na treningu. Małe zmęczenie mięśni może sprawić, że mięśnie będą się trzęsły, ale ostatecznie nie poprawią Twojej ogólnej sprawności, niezbędnej do utraty tkanki tłuszczowej.

Czy redukcja miejscowa działa?

Krótka odpowiedź brzmi: nie, redukcja tkanki z jednego miejsca naszego ciała nie działa. Jeśli Twoim głównym celem jest utrata tkanki tłuszczowej, redukcja nie zadziała, ponieważ celujesz w małe mięśnie. Nie ma nic złego w tym, że chcesz stracić tłuszcz z ramion i budować mięśnie, ale robienie niezliczonych ćwiczeń na triceps nie zadziała. Jeśli jesteś już w dobrej kondycji i nie masz dużo tłuszczu do stracenia, rozwijanie konkretnej grupy mięśni - może pomóc ci zobaczyć większe efekty. 

Kupuj wejściówki na siłownię i zajęcia fitness aż do 60% taniej - bez umowy i stałych opłat

Co zatem zrobić? Zamiast zastanawiać się, jak zlikwidować "obszar problemowy", skup się na treningu całego ciała. Pomoże to poprawić ogólną siłę i zdrowie, a rezultaty, których szukasz, będą znacznie szybsze. Aby poprawić sylwetkę, nie skupiaj się na malutkich mięśniach, takich jak triceps. Wykonanie dużych, złożonych ćwiczeń uruchomiających jednocześnie kilka grup mięśniowych pozwoli Ci podnieść tętno, spalić więcej kalorii i poprawić koordynację. Ćwiczenia takie jak przysiady, martwy ciąg, wyskoki, wyciskanie na ławce, i podciąganie to idealne ćwiczenia, jeśli chcesz spalić tłuszcz i zbudować mięśnie. I to właśnie są efektywne treningi. 


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


7 ćwiczeń na lepszy seks dla kobiet

artykuł


Ćwiczenia na plecy: trening pleców. Oto 5 naszych ulubionych ćwiczeń

artykuł


Dlaczego warto jeść śniadanie? Mamy trzy mocne powody

artykuł


7 rzeczy, których NIGDY nie rób na siłowni

artykuł


Systemy kafeteryjne dla małych firm. Benefity, które zadowolą Twoich pracowników

artykuł


Dieta owocowa. To hit czy kit?

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Szkoły tańca w Warszawie. Polecamy te miejsca dla dzieci i dorosłych

Trening

Krav maga w Warszawie. Naucz się efektywnie bronić

Trening

Siłownia bez umowy [Warszawa]: ćwicz bez zobowiązań z Myfitweb

Gotowe diety: Dieta Paleo, dieta 1800 kcal, dieta Kwaśniewskiego

artykuł


Joga, niesamowite pozy i nagi mężczyzna

artykuł


Ile kalorii ma to co jesz?

artykuł


Ile zarabia trener personalny? RAPORT

artykuł


Trening z kettlebell: ćwiczenia z odważnikami na mocne i umięśnione ciało

artykuł


CRIVIT W LIDLU. Urządzenia do treningu kupisz od 20 września

artykuł