Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Sen spala kalorie, czyli jak schudnąć podczas snu

29 marca 2019 16:50

Myślisz odchudzanie, mówisz: dieta i trening. I tak, owszem, to klucz do sukcesu, jednak jest jeszcze pewna bardzo ważna kwestia, która wpływa na efekty metamorfozy. Sen. Jego jakość i ilość.

dobry sen pixabay.com

Cenne godziny odpoczynku mogą zapobiegać przejadaniu się i podjadaniu. Jesteś wypoczęta i wyspana? Łatwiej „zrobić” deficyt kaloryczny. Czy wiesz, że podczas snu też spalamy kalorie? Ale to zależy od osoby…

KUPUJ tanie wejściówki na swoją siłownie i do klubu fitness! Nie przepłacaj

Według badania przeprowadzonego w European Journal of Clinical Nutrition, możesz oszacować, ile kalorii spalasz podczas snu, najpierw obliczając podstawową przemianę materii (liczbę kalorii, które twoje ciało potrzebuje do funkcjonowania w spoczynku) i dzieląc tę liczbę przez 24 (liczba godzin w ciągu dnia). Jednym ze sposobów określenia BMR jest zastosowanie formuły Harris-Benedict, która opiera się na wadze, wzroście, wieku i płci. Dla kobiety obliczeniem jest:

BMR = 655 + (1,8 x wysokość w centymetrach) + (9,6 x waga w kilogramach) - (4,7 x wiek w latach)

Na przykład 34-letnia kobieta o wzroście 171 cm i wadze 58 kg ma wskaźnik BMR wynoszący około 1 359 kalorii dziennie. Podziel tę liczbę przez 24, a dowiesz się, że podczas snu spala około 56 kalorii na godzinę.

Sen a odchudzanie: Im więcej ćwiczysz, tym więcej mięśni budujesz, tym więcej kalorii spalisz w spoczynku

Jakość snu jest kluczem do wydajnej regeneracji mięśni i ogólnego budowania siły. Zbyt mało snu może zakłócić działanie hormonów greliny i leptyny, które sygnalizują organizmowi, gdy jesteś głodny lub pełny. Innymi słowy, spowalnia budowanie mięśni, jednocześnie narażając cię na zachcianki i podjadanie. Więc jeśli chcesz zwiększyć swój metabolizm i spalić więcej kalorii - jednocześnie czując się bardziej energetyzowany i kontrolowany - najlepiej zacząć od solidnego snu.


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Krótki trening na mięśnie brzucha. Efekty będą szybciej niż myślisz!

artykuł


Zdrowe produkty z Lidla. Co kupić w Lidlu?

artykuł


Dieta odchudzająca: ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA

artykuł


Wiosenne przebudzenie. 10 sposobów na dobre samopoczucie!

artykuł


V Jubileuszowa Edycja Konferencji PEI The Best Of PEI 16 marca 2019 na PGE Narodowym w Warszawie

artykuł


Zdrowa żywność pod lupą. Czy ekologiczne znaczy lepsze?

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Lifestyle

Karty sportowe dla pracowników to najbardziej popularny benefit pozapłacowy

Lifestyle

Musclemania Poland: zaprezentuj swoją metamorfozę

Lifestyle

Asos robi to dobrze! Nie retuszuje zdjęć, a te i tak są piękne

Siemie lniane: właściwości. Te ziarenka mają moc!

artykuł


Suszone owoce: czy jeść je zamiast słodyczy?

artykuł


8 wskazówek: jak mieć silniejszy i płaski brzuch?

artykuł


Gotowe diety: Dieta Paleo, dieta 1800 kcal, dieta Kwaśniewskiego

artykuł


Warzywa i owoce. Dlaczego powinniśmy jeść je codziennie i jak to zrobić?

artykuł


Rokitnik to superfood. Eliksir młodości i dobre źródło witamin oraz minerałów

artykuł