Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Sen spala kalorie, czyli jak schudnąć podczas snu

29 marca 2019 16:50

Myślisz odchudzanie, mówisz: dieta i trening. I tak, owszem, to klucz do sukcesu, jednak jest jeszcze pewna bardzo ważna kwestia, która wpływa na efekty metamorfozy. Sen. Jego jakość i ilość.

dobry sen pixabay.com

Cenne godziny odpoczynku mogą zapobiegać przejadaniu się i podjadaniu. Jesteś wypoczęta i wyspana? Łatwiej „zrobić” deficyt kaloryczny. Czy wiesz, że podczas snu też spalamy kalorie? Ale to zależy od osoby…

KUPUJ tanie wejściówki na swoją siłownie i do klubu fitness! Nie przepłacaj

Według badania przeprowadzonego w European Journal of Clinical Nutrition, możesz oszacować, ile kalorii spalasz podczas snu, najpierw obliczając podstawową przemianę materii (liczbę kalorii, które twoje ciało potrzebuje do funkcjonowania w spoczynku) i dzieląc tę liczbę przez 24 (liczba godzin w ciągu dnia). Jednym ze sposobów określenia BMR jest zastosowanie formuły Harris-Benedict, która opiera się na wadze, wzroście, wieku i płci. Dla kobiety obliczeniem jest:

BMR = 655 + (1,8 x wysokość w centymetrach) + (9,6 x waga w kilogramach) - (4,7 x wiek w latach)

Na przykład 34-letnia kobieta o wzroście 171 cm i wadze 58 kg ma wskaźnik BMR wynoszący około 1 359 kalorii dziennie. Podziel tę liczbę przez 24, a dowiesz się, że podczas snu spala około 56 kalorii na godzinę.

Sen a odchudzanie: Im więcej ćwiczysz, tym więcej mięśni budujesz, tym więcej kalorii spalisz w spoczynku

Jakość snu jest kluczem do wydajnej regeneracji mięśni i ogólnego budowania siły. Zbyt mało snu może zakłócić działanie hormonów greliny i leptyny, które sygnalizują organizmowi, gdy jesteś głodny lub pełny. Innymi słowy, spowalnia budowanie mięśni, jednocześnie narażając cię na zachcianki i podjadanie. Więc jeśli chcesz zwiększyć swój metabolizm i spalić więcej kalorii - jednocześnie czując się bardziej energetyzowany i kontrolowany - najlepiej zacząć od solidnego snu.


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Brak Ci pewności siebie? Zobacz zdjęcia modelki Iskry Lawrence

artykuł


Co pić po treningu? Ten 4-składnikowy napój Adriana Lima pije po każdym treningu!

artykuł


Dietetyk za darmo online. Umów się już dziś!

artykuł


Ocet jabłkowy: przepis, który musisz mieć pod ręką

artykuł


Międzynarodowy Dzień Jogi. Co one robią ze swoimi ciałami!

artykuł


Dynia zdrowa od pestki po miąższ. Dlaczego warto ją jeść?

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Lifestyle

Prezenty świąteczne dla pracowników. Pomysły na oryginalne upominki

Lifestyle

Karty sportowe dla pracowników to najbardziej popularny benefit pozapłacowy

Lifestyle

Musclemania Poland: zaprezentuj swoją metamorfozę

Jak dobrze ustawić się do zdjęcia „fit”? Ta blogerka pokazuje ile daje odpowiednia postawa

artykuł


Zobacz, jak wygląda 70-letnia kobieta, która od 28 lat nie je cukru!

artykuł


Trening cardio dla początkujących. 5 ćwiczeń cardio lepszych od biegania

artykuł


Jak schudnąć? Oto 5 prostych rad

artykuł


Joga nago coraz bardziej popularna. ZOBACZ TE ZDJĘCIA

artykuł


Trening 36 minut. Rewolucyjna metoda na szczupłą sylwetkę

artykuł