Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Sen spala kalorie, czyli jak schudnąć podczas snu

29 marca 2019 16:50

Myślisz odchudzanie, mówisz: dieta i trening. I tak, owszem, to klucz do sukcesu, jednak jest jeszcze pewna bardzo ważna kwestia, która wpływa na efekty metamorfozy. Sen. Jego jakość i ilość.

dobry sen pixabay.com

Cenne godziny odpoczynku mogą zapobiegać przejadaniu się i podjadaniu. Jesteś wypoczęta i wyspana? Łatwiej „zrobić” deficyt kaloryczny. Czy wiesz, że podczas snu też spalamy kalorie? Ale to zależy od osoby…

KUPUJ tanie wejściówki na swoją siłownie i do klubu fitness! Nie przepłacaj

Według badania przeprowadzonego w European Journal of Clinical Nutrition, możesz oszacować, ile kalorii spalasz podczas snu, najpierw obliczając podstawową przemianę materii (liczbę kalorii, które twoje ciało potrzebuje do funkcjonowania w spoczynku) i dzieląc tę liczbę przez 24 (liczba godzin w ciągu dnia). Jednym ze sposobów określenia BMR jest zastosowanie formuły Harris-Benedict, która opiera się na wadze, wzroście, wieku i płci. Dla kobiety obliczeniem jest:

BMR = 655 + (1,8 x wysokość w centymetrach) + (9,6 x waga w kilogramach) - (4,7 x wiek w latach)

Na przykład 34-letnia kobieta o wzroście 171 cm i wadze 58 kg ma wskaźnik BMR wynoszący około 1 359 kalorii dziennie. Podziel tę liczbę przez 24, a dowiesz się, że podczas snu spala około 56 kalorii na godzinę.

Sen a odchudzanie: Im więcej ćwiczysz, tym więcej mięśni budujesz, tym więcej kalorii spalisz w spoczynku

Jakość snu jest kluczem do wydajnej regeneracji mięśni i ogólnego budowania siły. Zbyt mało snu może zakłócić działanie hormonów greliny i leptyny, które sygnalizują organizmowi, gdy jesteś głodny lub pełny. Innymi słowy, spowalnia budowanie mięśni, jednocześnie narażając cię na zachcianki i podjadanie. Więc jeśli chcesz zwiększyć swój metabolizm i spalić więcej kalorii - jednocześnie czując się bardziej energetyzowany i kontrolowany - najlepiej zacząć od solidnego snu.


Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Motywujące memy. Motywujące cytaty. Motywatory do treningu i ćwiczeń

artykuł


Zdrowe produkty z Lidla. Co kupić w Lidlu?

artykuł


Herbata matcha. Zielony eliksir zdrowia teraz kupisz w Lidlu

artykuł


Piękna strona polskiego fitnessu na FIWE 2017 w Warszawie

artykuł


Trening siłowy. 4 powody, dla których jest lepszy niż kardio

artykuł


Opaska Huawei w Biedronce. Kupisz ją za 99 zł

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Lifestyle

Asos robi to dobrze! Nie retuszuje zdjęć, a te i tak są piękne

Lifestyle

Kampania reklamowa H&M bez retuszu. Tak po prostu wyglądają kobiety!

Lifestyle

Estrovita Skin, opinia po 3 miesiącach stosowania

Emily Skye po porodzie. Tak wygląda trenerka fitness po ciąży

artykuł


Warzywa korzeniowe – dlaczego warto je jeść jesienią?

artykuł


4 przepisy na świąteczne fit ciasta [PLUS e-book z 12 przepisami do ściągnięcia]

artykuł


Brudna 12 - lista najbardziej skażonych warzyw i owoców

artykuł


Zrób sobie domowy izotonik. Nie kupuj go w sklepie! [PRZEPISY]

artykuł


Trenerka fitness pokazuje swoje ciało bez retuszu! Cellulit to normalna sprawa

artykuł