Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Błonnik prebiotyczny i jego tajemnice. Gdzie znajdziemy prebiotyki?

21 września 2017 17:04

O probiotykach prawdopodobnie każdy nas coś słyszał. Są to w skrócie dobre bakterie, które żyją w naszych jelitach i chronią nasz organizm przed wieloma negatywnymi efektami np. niezdrowej diety. Natomiast prebiotyki to zupełnie inne historia. Jest to błonnik rozpuszczalny w wodzie. Jednocześnie prebiotki to idealna pożywka dla bakterii probiotycznych. Dlatego też często oba elementy występują łącznie (wówczas nazywamy taki kompleks symbiotykiem).

Błonnik prebiotyczny i jego tajemnice. Gdzie znajdziemy prebiotyki? pixabay.com

Wróćmy jednak do prebiotyków. O tym, że błonnik pokarmowy jest ważnym elementem każdej diety mam nadzieję, że każdy już wie. Prebiotyk to taki rodzaj błonnika, który chroni nasze ciało przed wpływem związków toksycznych (które ostają się do naszych jelit np. wraz z produktami roślinnymi w postaci pestycydów czy zanieczyszczeń związanych z przemysłem np. metale ciężkie). Ponadto w błonnik rozpuszczalny, a więc w związki prebiotyczne wchłania się nadmiar cholesterolu. Wpływa więc pośrednio na obniżenie stężenia lipidów we krwi. Spożywając duże ilości błonnika mamy szansę na poprawę stężenie cukru we krwi. Dzięki prebiotykom glukoza jest wolniej wchłaniana do organizmu, a to powoduje wolniejsze zwiększanie się stężenia glukozy we krwi. Jest to szczególnie ważne dla cukrzyków, a także dla kobiet w ciąży zagrożonych cukrzycą i dla wszystkich tych, którzy cierpią na nietolerancję glukozy.

SZUKASZ KARNETU na siłownię? Wypróbuj nasz MULTIKARNET i korzystaj z wielu siłowni jednocześnie!

Dzięki temu, że prebiotyki są pożywką dla dobrych bakterii jedząc duże ilości produktów bogatych w błonnik rozpuszczalny mamy szansę uchronić się przed m.in. nowotworami jelita grubego, cienkiego, a nawet rakiem odbytu. Należy jednak pamiętać o tym, aby spożywając produkty prebiotyczne popić je obficie wodą.

Czytaj też: Miód to przyprawa bogów. Jak wprowadzić miód do codziennej diety?

Gdzie znajdziemy prebiotyki?
• Inulinę dostarczymy do organizmu m.in. wraz z cykorią, cebulą, porem
• Glukoman i galaktoman – w fasoli
• Pektyny – w jabłkach, malinach, owcach cytrusowych (również w ich suszonych odpowiednikach)
• Arabinozę – w siemieniu lnianych, a także Flohsamen.
• Płatki owsiane są również idealnym źródłem różnych rodzajów prebiotków.

Idealna mieszanka bogata w pre- i probiotyki:
Musli na bazie płatków owsianych, siemię lniane, jabłka liofilizowane, świeże maliny, suszony ananas + jogurt naturalny z dodatkiem szczepów probiotycznych.

Ewa Ceborska-Scheiterbauer, Poradnia dietetyczna Food & Diet




Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Sok jabłkowy: dlaczego jest taki zdrowy [WŁAŚCIWOŚCI]

artykuł


Dietetyczne lody. Które lody można jeść na diecie? [najzdrowsze lody ranking]

artykuł


Były Mister Polski Rafał Maślak. Instagram go pokochał

artykuł


Rób to każdego dnia żeby schudnąć! Możesz zrzucić 9 kilogramów w pół roku!

artykuł


8 przepisów na zdrowy lunch do pracy [POMYSŁY NA LUNCH BOXA]

artykuł


Ta trenerka pokazuje jak jej brzuch się potrafi zmienić. W sekundę!

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Forma na lato. Na te zajęcia koniecznie wybierz się w wakacje

artykuł


6 rzeczy, których nie musisz robić, aby schudnąć [TO CIĘ ZASKOCZY]

artykuł


Zdrowa dieta: o czym należy pamiętać? [5 WSKAZÓWEK]

artykuł


NFZ: dieta darmowa dla każdego, wystarczy się zalogować

artykuł


20-minutowy trening całego ciała z Mel B [WZMOCNISZ I WYRZEŹBISZ MIĘŚNIE]

artykuł


Spalanie kalorii z TRX: efekty, jak często ćwiczyć

artykuł