Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Co jeść żeby mieć lepszą pamięć? [DIETA DLA MÓZGU]

02 listopada 2017 18:54

Nasz mózg pracuje bez wytchnienia. Nawet podczas snu pozostaje aktywny, segregując informacje i tworząc nowe powiązania między neuronami. W momentach dużej aktywności intelektualnej potrafi zużywać nawet do 20 proc. wszystkich kalorii spalanych przez organizm. Jak wspomóc jego pracę, aby służył nam przez długie lata?

Co jeść żeby mieć lepszą pamięć? [DIETA DLA MÓZGU] pixabay.com

Mózg to bez wątpienia najważniejszy narząd w naszym ciele. Stanowi swoiste centrum dowodzenia, bez którego wszystkie inne funkcje życiowe ustają. Jest organem niezwykle skomplikowanym i delikatnym, ale na szczęście każdy z nas ma duży wpływ na to, w jakiej kondycji będzie nam służył. Niebagatelną rolę odgrywa w tym procesie dieta.

Zanim spojrzysz w jadłospis
Jeśli cierpimy na problemy z pamięcią i koncentracją, w pierwszej kolejności powinniśmy wyeliminować prawdopodobieństwo chorób, które mogą upośledzać pracę mózgu. Są to m.in. problemy z wątrobą, niedoczyność tarczycy, lęki i depresje oraz zaburzenia odżywiania. Także zaawansowany wiek oraz niektóre lekarstwa mogą powodować wadliwe funkcjonowanie mózgu i osłabiać sprawność intelektualną. Jeśli jednak wyniki badań mamy w normie, ale z trudem przychodzi nam zapamiętywanie imion nowo poznanych osób i wciąż zapominamy, gdzie położylismy klucze, powinniśmy bliżej przyjrzeć się naszej diecie.

Nieoceniona moc witamin
Podstawowym paliwem naszego mózgu są glukoza, witaminy, minerały oraz tlen. O ile każdy z nas zdaje sobie sprawę z wagi regularnej aktywności fizycznej, o tyle odpowiednio zbilansowana dieta wspomagająca koncentrację stanowi dla wielu niemałe wyzwanie. Zacznijmy od glukozy. Jej źródłem są węglowodany, które najlepiej dostarczać w postaci złożonej, czyli takiej, która zaopatruje w energię przez długi czas. Dlatego na śniadanie, zamiast słodkiej drożdżówki pszennej, lepiej zdecydować się na pieczywo pełnoziarniste, a w ramach przekąski, zamiast kalorycznego batona, sięgnąć po garść orzechów lub nasion dyni.

KUPUJ wejściówki na zajęcia fitness i do siłowni w swoim mieście. Do 60 proc. taniej

Kolejnymi elementami, które odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, są witaminy z grupy B. Znaleźć je możemy w wielu produktach spożywczych, m.in. mięsie i rybach morskich - które dodatkowo są bogate w kwasy omega-3, kolejny składnik wspierający pracę neuronów, a także w roślinach strączkowych.

Niestety, jednym z podstawowych problemów żywieniowych, z którymi zmaga się obecne pokolenie jest niedobór witamin, zwłaszcza tych z grupy B – zauważa Katarzyna Barwińska, z firmy Rabenhorst. Z tego względu konieczna może okazać się ich suplementacja, jednak w tym wypadku warto zastanowić się nad jej formą – tabletki czy suplementacja bliska naturze. Warto mieć na uwadze, że niektóre preparaty mogą niepotrzebnie obciążać naszą wątrobę. Bliskim naturze sposobem na dostarczenie organizmowi witamin, których tak potrzebuje nasz mózg, są naturalne soki funkcjonalne wzbogacone koktajlem witamin, które aktywizują system nerwowy. Zawierają przede wszystkim tak cenione witaminy z grupy B, które są niezbędne dla sprawnego funkcjonowania naszego mózgu, często też bazują na tym, co oferuje sama natura – na przykład wykorzystując nieocenione właściwości miłorzębu japońskiego. Miłorząb japoński, czyli inaczej ginkgo biloba, to jedna z najważniejszych roślin stosowanych od lat w zaburzeniach pamięci i trudnościach w koncentracji uwagi - zaznacza Barwińska.

CZYTAJ TEŻ: Half/Full to zestaw naczyń na dietę z lustrem podwajającym jedzenie

Minerały w akcji
Nie należy zapominać także o minerałach. Żelazo, cynk, magnez i potas dotleniają mózg, wzmacniają koncentrację i zapobiegają spadkom nastroju. Badania wskazują także, że składniki mineralne odgrywają ważną rolę w hamowaniu niektórych schorzeń, jak anemia czy choroba Alzheimera. Upewnijmy się więc, że nasze posiłki zawierają wystarczającą ilość warzyw i owoców – głównych źródeł składników mineralnych. Przestrzeganie powyższych wskazówek w połączeniu z odpowiednią dawką snu oraz co najmniej dwoma litrami wody mineralnej dziennie zapewni nam sprawną pamięć i moc sił witalnych.

O naszą pamięć i koncentrację warto dbać nie tylko przed egzaminem, czy ważną rozmową z szefem. Nasz mózg będzie nam wdzięczny, jeśli zawczasu zadbamy o to, by dostarczać mu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. On z pewnością odwdzięczy nam się długą i wydajną pracą.

Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


4 treningowe zwyczaje, które musisz zmienić po 30-stce

artykuł


Joga z kozami w Korabiewicach. Pierwszy taki trening w Polsce

artykuł


4 błędy, które możesz popełniać robiąc PLANK (deskę)

artykuł


Polskie gwiazdy bez makijażu i w samej bieliźnie. To projekt #BlackandWhiteBeauty

artykuł


Trenerka Katarzyna Dziurska w kolejnej odsłonie akcji Fake Off

artykuł


Czy wiesz, jak prawidłowo oddychać? Zdziwisz się, jak wiele można temu zawdzięczać

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Co NAPRAWDĘ jest we frytkach z Mc Donalda. Przeczytaj to sam, bo innym nie uwierzysz

artykuł


FIT restauracje Warszawa [TOP 5 KNAJP]

artykuł


11 ZASAD grillowania na diecie. Trzymaj się ich A NIE PRZYTYJESZ

artykuł


Jakich klubów najczęściej szukają Polacy?

artykuł


Ubrania na trening w Pepco [MODELE i CENY]. Sprawdź, co można kupić w kolekcji fitnessowej

artykuł


Czytamy etykiety! Czego nie powinno być w jogurcie?

artykuł