Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Dieta bogata w błonnik: co jeść żeby chudnąć i być zdrowym?

29 maja 2017 11:49

Właśnie rozpoczął się sezon na produkty bogate w błonnik. Każdy z nas powinien zadbać żeby w codziennej diecie znalazła się odpowiednia ilość błonnika pokarmowego. Składnik ten zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu poważnych chorób, ale także pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę.

Dieta bogata w błonnik: co jeść żeby chudnąć i być zdrowym? pixabay.com

Błonnik pokarmowy jest niezbędnym elementem zdrowej diety. To włókno roślinne bierze udział w wielu procesach w naszym organizmie, które pomagają zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę. Dlaczego warto zadbać o jego obecność w codziennym menu opowiada dietetyk, Łukasz Sieńczewski, ekspert programu edukacyjnego Porcja Pozytywniej Energii. Błonnik słynie z dobroczynnego wpływu na przewód pokarmowy. Pobudza perystaltykę jelit i proces trawienia, przez co przeciwdziała zaparciom i wspomaga rozwój fizjologicznej flory bakteryjnej. Błonnik stanowi pożywkę dla „dobrych” bakterii znajdujących się w jelicie, które chronią nas przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Zapewniając równowagę naszej mikroflory jelitowej, zmniejszamy ryzyko zachorowania na nowotwory, cukrzycę, otyłość czy nadciśnienie tętnicze. Odpowiednia ilość błonnika w codziennej diecie zmniejsza także ryzyko chorób serca i układu krążenia poprzez regulację gospodarki lipidowej w organizmie. Wiążąc kwasy żółciowe obniża on poziom cholesterolu we krwi.

Kupuj TAŃSZE wejściówki i karnety na siłownie i zajęcia w klubie fitness na Myfitweb.pl

Błonnik jest również sprzymierzeńcem szczupłej sylwetki. - Nie ma wartości kalorycznej. Zwiększa za to objętość treści pokarmowej, dzięki czemu szybciej czujemy się syci. Pozwala nam zaspokoić głód zjadając mniejszą porcję niż zwykle, a przy tym spowalnia wchłanianie węglowodanów – tłumaczy dietetyk, Łukasz Sieńczewski. Substancja ta wspomaga także eliminacje czynników potencjalnie szkodliwych, do których zaliczyć można toksyny, metale ciężkie oraz produkty przemiany materii. Doskonale wpływa na działanie naszego układu trawiennego, zwiększając biodostępność niektórych składników mineralnych, które przyczyniają się do poprawy wygląd naszej skóry, włosów i paznokci.

Błonnik: co jeść żeby chudnąć?
Ekspert programu Porcja Pozytywniej Energii podkreśla, że optymalna dzienna porcja błonnika jaką powinniśmy spożywać to około 25-30 g błonnika. Gdzie go znaleźć? Bogatym źródłem tej substancji są warzywa (buraki, brokuły, karczochy, marchew, brukselka), owoce (truskawki, jagody, jabłka, gruszki, maliny), a także ciecierzyca, groch, fasola oraz pełnoziarniste produkty zbożowe. Teraz, kiedy właśnie startuje sezon na świeże warzywa i owoce, dostarczanie odpowiedniej dawki błonnika będzie jeszcze prostsze.

Porcja Pozytywniej Energii to program, organizowany od 2014 roku, skierowany do dzieci i nauczycieli szkół podstawowych, a tegoroczna edycja także do przedszkoli. Celem programu jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia. Organizatorem programu jest firma Crispy Natural, produkująca smaczne, chrupiące chipsy z polskich jabłek, truskawek, pomidorów, marchwi, buraków czy topinamburu.

PRZEPIS NA DZIŚ: Koktajl ze śliwką kalifornijską i maliną

Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Oleje w diecie. Który olej jest najzdrowszy?

artykuł


Sezon na KAKI. 5 rzeczy, które musisz wiedzieć o KAKI [KALORIE, WŁAŚCIWOŚCI, CENA]

artykuł


4 sposoby na ekscytujące treningi - bez wydawania dużych pieniędzy!

artykuł


4 błędy, które możesz popełniać robiąc PLANK (deskę)

artykuł


Czy wiesz, jak prawidłowo oddychać? Zdziwisz się, jak wiele można temu zawdzięczać

artykuł


Dietetyczka i trenerka fitness pokazuje swoje fałdki na brzuchu! TO JEST APEL Karoliny Gruszeckiej

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

Dieta na stres i nerwy. Te produkty redukują stres

artykuł


Powstało czekoladowe wino. W sam raz na zimowe wieczory!

artykuł


Co jeść, by poprawić pracę mózgu? Produkty, które odżywiają mózg

artykuł


Ćwiczenia na powiększenie biustu: efekty, jakich możesz się spodziewać

artykuł


Sprzęt do ćwiczeń w domu: co powinieneś mieć żeby trenować?

artykuł


Fit Life Expo, czyli prawdziwe święto dla fanów dbania o doskonałą formę

artykuł