WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Dieta paleo i jej ZASADY, EFEKTY, CO JEŚĆ

10 sierpnia 2017 15:53

Dieta paleo stosowana była już przez naszych przodków, dlatego nazywana jest także dietą człowieka pierwotnego. W jej menu jest to co nasi przodkowie jadali w okresie paleolitu . Dzięki temu sposobowi odżywania osiąga się optymalne zdrowie. I taci się kilogramy.

pixabay.com

Dieta paleo – ZASADY
Dieta paleo składa się głównie z warzyw, owoców, ryb, orzechów, jajek, grzybów oraz mięsa (z pastwiskowego wypasu). Eliminuje się zboża, cukier i rafinowane oleje, a w niektórych przypadkach także rośliny strączkowe i nabiał. Dzięki temu spożywamy mniej kalorii i soli, a to także ma wpływ na nasze zdrowie. Ważne jest, że ilościowo nie ma limitu przyjmowanego pokarmu. Liczy się jakość.

Dieta paleo to nie tylko sposób odżywnia się, ale także styl życia. Stawia się tu na naturę, higienę, sen i minimalizm. Czyli tak jak żyło się w paleolicie, który trwał około 3 milionów lat w rozwoju człowieka i społeczności ludzkich i ostatecznie ukształtował gatunek Homo sapiens. Wtedy człowiek żywił się tym co upolował, znalazł, nie miał dostępu do przetworzonych produktów, których teraz jest zatrzęsienie.

DIETA to nie wszystko. KUPUJ tanie wejściówki na trening - siłownię i zajęcia sportowe na Myfitweb.pl. Już od 12 złotych!

Dieta paleo niesie za sobą nie tylko utratę kilogramów, ale także zdrowie. Jesteś tym czym jesz – głosi slogan i na pewno odbija się to w naszym życiu. Jedzenie jak w okresie paleolitu sprawi, że w naszym menu zagości spora ilość błonnika, kwasów omega-3, witamin, składników mineralnych, antyoksydantów. Brak natomiast soli i alkoholu, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie.

Do diety paleo należy się odpowiednio przygotować. Odstawienie cukru i zbóż może nie być łatwe, dlatego warto mieć pod ręką zdrowe przekąski. Słodycze, makarony, chleb idą w zapomnienie. Zastępujemy je np. orzechami włoskimi, marchewką czy różnymi sałatkami. Jest świeżo, lekko i łatwo w przygotowaniu.

Dieta paleo – CO JEŚĆ
Na śniadania mamy duży wybór: przygotowywać można naleśniki paleo, omelty, jajecznicę, sałatki warzywne i owocowe, jajka w różnej postaci a także wędliny i sery. Chleby – tylko paleo. Skomponowanie obiadu i kolacji także nie jest trudne, bo najłatwiej zaserwować warzywa lub sałatki czy surówki z kawałkiem mięsa bądź ryby. Można przygotować też kapustę młodą z dodatkiem np. pomidorów, bigos czy placki ziemniaczane z cukinii – ale bezzbożowe.

Dieta paleo – EFEKTY
Każdy z nas jest inny, więc u każdego będą też inne efekty. Z relacji osób, które stosowały dietę, po miesiącu można schudnąć nawet 5-6 kilogramów i znacząco poprawić swoje samopoczucie. Oczywiście na dietę paleo mogą przejść osoby tylko zdrowe, jeśli masz jakiekolwiek problemy, skonsultuj się z lekarzem zanim podejmiesz decyzję o zmianie sposobu odżywania się.

CZYTAJ TEŻ: Od czego zacząć odchudzanie, by uniknąć kłopotów? [5 KROKÓW DO CELU]

Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe
Zobacz komentarze

Kup karnet lub wejściówkę

  • Karnety
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Te produkty warto zjeść przed seksem [TOP 5]

artykuł


Karmelizowane figi

przepis 15min6porcjikcal 185


Zobacz, jak wygląda 70-letnia kobieta, która od 28 lat nie je cukru!

artykuł


Half/Full to zestaw naczyń na dietę z lustrem podwajającym jedzenie

artykuł


Efekt jojo - nie dziękuję! 5 porad, jak uniknąć efektu jojo

artykuł


Co jeść żeby mieć płaski brzuch? Te 8 produktów

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Dynia zdrowa od pestki po miąższ. Dlaczego warto ją jeść?

Dieta

Gdzie jest najwięcej witaminy C?

Dieta

5 przekąsek na płaski brzuch. Idealne na jesień