Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Jajko McMuffin na śniadanie? Najpierw sprawdź, co jest w środku

22 maja 2017 17:56

Dobre śniadanie to też takie, które masz szybko, łatwo i przyjemnie. W drodze do pracy czy szkoły. Wiadomo, że w domu zrobienie jajecznicy zajmie Ci 5 minut, ale nie zawsze masz na to czas. Jajko McMuffin to idealna propozycja na poranny posiłek – reklamuje swoją kanapkę McDonald. Czy oby na pewno?

Kanpka ma 300 kalorii Okazuje się, że w kanapce jest blisko 50 składników! Może lepiej zjeść po prostu jogurt naturalny z nasionami chia? Sól, siarczan wapnia, węglan wapnia... Jest też propionian wapnia i sorbinian potasu (środek konserwujący), lecytyna sojowa Wybór należy do Ciebie

Tytuł zdjęcia

Zgodnie z badaniami z 2010 roku, co piąty Amerykanin chce rozpocząć dzień w McDonaldzie! Dobrze, że żyjemy w Polsce, bo u nas na pewno takich osób jest mniej. Ale zdarza się każdemu z nas wrzucić na szybo śniadanie z McDonalda. Jajko McMuffin to klasyczny produkt śniadaniowy, który jest w menu Maca od 1975 roku. Może wydawać się zdrowym wyborem, z pięcioma prostymi składnikami. Bo przecież ma jajko bogate w białko… Jak jest naprawdę? Okazuje się, że w kanapce jest blisko 50 składników! Nie do wiary…  Kanpka ma 300 kalorii, 17 gramów białka, 12 gramów tłuszczu, 29 gramów węglowych, 730 mg sodu.

Producent na etykiecie wymienia składniki: angielski muffin, jajko, pasteryzowany ser amerykański, boczek w stylu kanadyjskim, masło solone.

A co mamy w składzie naprawdę? Węglowodany nie zawsze są wrogiem, ale w tym przypadku - i owszem. Taki muffin może zawierać do ośmiu zmodyfikowanych genetycznie składników: mąkę wzbogaconą, syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, żółtą mąkę kukurydzianą, mączkę kukurydzianą, kwas cytrynowy, lecytynę sojową, olej sojowy i/lub olej rzepakowy.

Kupuj TAŃSZE wejściówki i karnety na siłownie i zajęcia w klubie fitness na Myfitweb.pl

Oprócz wody, drożdży i jest dwa procent lub mniej następujących składników: sól, siarczan wapnia, węglan wapnia, cytrynian wapnia, mąka ryżowa, słód jęczmienny, sztuczne/naturalne aromaty, środki kondycjonujące ciasta, propionian wapnia i sorbinian potasu (środek konserwujący), lecytynę sojową.

Co jeszcze z cudownych składników?

1. Mąka pszenna wzbogacona w muffinie. Gluten pszeniczny może powodować problemy trawienne, bóle głowy, zmęczenie i inne objawy

2. Syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy. Ma dużo cukru, zwiększa apetyt, co może prowadzić do poważnych problemów, takich jak otyłość.

3. Jajka pochodzą od kurcząt, które są chowane w klatkach, nie mają nawet miejsca na rozprostowanie skrzydeł. Nigdy nie widzą światła, co oznacza, że brakuje im witaminy D, a ich dieta składa się głównie z soi i kukurydzy.

4. Ser amerykański pasteryzowany to wysoce przetworzony produkt mleczny najprawdopodobniej pochodzi od krowy poddawanej działaniu syntetycznych hormonów (rBGH) w celu zwiększenia produkcji mleka o około 10 procent. Praktyka ta jest nie tylko niebezpieczna dla zwierząt (stają się osłabione, niepłodne i cierpią z powodu zarażonych wymion), ale również konsumentów, dlatego też zostały zakazane w Australii, Nowej Zelandii, Japonii i Europie.

Ludzie, którzy spożywają produkty z tego mleka łatwo absorbują jego produkt uboczny, insulinopodobny czynnik wzrostu 1 (IGF-1), który był związany z rakiem piersi, okrężnicy i prostaty. Ten ser może zawierać żółty barwnik 6, barwnik spożywczy zabroniony w Norwegii i Szwecji ze względu na związki powodujące raka.

5. Bekon na styl kanadyjski. Świnie, z których robi się ten bekon prawdopodobnie nigdy nie były na pastwisku i są na genetycznie modyfikowanej diecie żywnościowej. Taka wieprzowina nie będzie dobrym źródłem białka. Ma też w składzie np. cukier (dodawany po to, aby był bardziej wciągający), sól, mleczan sodu, fosforan sodu, dioctan sodu i azotyn sodu (środki konserwujące). Najbardziej niebezpieczną zawartością może być azotan sodu (używany do rozjaśniania i konserwowania boczku), ponieważ zawiera trujące metalowe pozostałości, arsen i ołów.

Następnym razem, zanim wskoczysz po Mcdonald's menu, dwa razy się zastanów. Może lepiej zjeść po prostu jogurt naturalny z nasionami chia? Wybór należy do Ciebie.

SPRAWDŹ TEŻ: Domowe lody, zimne desery i smoothie. ZDROWE i niskokaloryczne przepisy nie tylko na upał










Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Jak wygląda ciało po ciąży? Julie Bhosale pokazuje odważne zdjęcia

artykuł


5 sposobów na wiosenne przesilenie

artykuł


Siłownia… w pudełku! Ten gadżet jest stepem, kettlebellem i hantlami w jednym

artykuł


7 rzeczy, których NIGDY nie rób na siłowni

artykuł


Musclemania Poland: zaprezentuj swoją metamorfozę

artykuł


Siemię lniane

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Trening

Boks w Warszawie - ćwicz tylko z najlepszymi trenerami boksu!

Trening

Najprostsza droga do nauki karate w Warszawie? Na zajęcia zapisz się już dziś!

Trening

Taekwondo Warszawa: trenuj taekwondo tylko u najlepszych

Trening TRX. Co to jest i jakie efekty dają ćwiczenia?

artykuł


Ćwiczenia na boczki i brzuch: jak mieć płaski brzuch w 2 tygodnie?

artykuł


4 rodzaje treningu – który jest najbardziej odpowiedni dla ciebie?

artykuł


Chcesz pozbyć się cellulitu na pośladkach? Te 4 ćwiczenia dają niezłe efekty

artykuł


Jogini publikują nagie zdjęcia w sieci. Co ONI ROBIĄ ze swoimi ciałami!

artykuł


V Jubileuszowa Edycja Konferencji PEI The Best Of PEI 16 marca 2019 na PGE Narodowym w Warszawie

artykuł