Facebook Pixel

WITAJ NA MYFITWEB

Na Myfitweb kupisz tanie wejściówki oraz karnety umożliwiające wejście do wielu klubów. Z nami zaplanujesz dietę oraz trening.

Nie masz jeszcze konta?

LUB
POKAŻ

Wybierając „Zarejestruj się” akceptujesz Regulamin Myfitweb, Politykę prywatności oraz pliki cookies.

Jaka dieta jest najlepsza? Eksperci wybrali trzy diety 2019 roku

04 kwietnia 2019 11:28

Dieta das Marias, dieta selfie, a może dieta Dukan completa? Eksperci medycyny i dietetyki z całego świata analizują różne diety i przygotowują ranking diet najlepszych dla zdrowia, który jest publikowany na platformie internetowej U.S. News and World Report. Która dieta jest najlepsza? W tym roku wyróżnili 3 diety spośród aż 41!

dieta dash przepisy pixabay.com

Dieta das Marias, dieta selfie, a może dieta Dukan completa? Eksperci medycyny i dietetyki z całego świata analizują różne diety i przygotowują ranking diet najlepszych dla zdrowia, który jest publikowany na platformie internetowej U.S. News and World Report. Która dieta jest najlepsza? W tym roku wyróżnili 3 diety spośród aż 41!

Dieta to nie wszystko. Zacznij chodzić na siłownie i do klubu fitness. Wejściówki już od 10 zł tylko na Myfitweb.pl

Planów dietetycznych mamy zatrzęsienie. Co chwila pojawiają się nowe diety. W tym roku popularna była dieta selfie, dieta Dukan completa, a także dieta cardiologilor. Za granicą sławę zdobywa dieta Rina, dieta keto i dieta nordica. Nazwy coraz nowsze, a wybór coraz trudniejszy.

Z pomocą przychodzi nam ranking diet. Przygotowany przez specjalistów z tej dziedziny i publikowany co roku na platformie internetowej U.S. News and World Report. Jak się okazuje pewna dieta gości często na podium tego rankingu, co świadczy o jej skuteczności. W 2019 roku też jest pierwszej trójce ranking. 

Czym kierują się eksperci wybierając królową diet? Interesuje ich: łatwość w zastosowaniu, długoterminowe i krótkoterminowe korzyści zdrowotne diety, pokrycie zapotrzebowania na składniki odżywcze, bezpieczeństwo stosowania, wpływ diety na zmniejszenie ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2 oraz wpływ diety na zmniejszenie ryzyka rozwoju chorób sercowo-naczyniowych.

Dieta śródziemnomorska, czyli najlepsza dieta na świecie wg ekspertów

Wyniki badań naukowych pokazują, że dieta pomaga w wydłużeniu życia i chroni przed chorobami cywilizacyjnymi. Ta dieta oferuje korzystne dla zdrowia produkty, a są to, warzywa, owoce, chude białko, tłuszcz: oliwę z oliwek, pełnoziarniste zboża (Dieta śródziemnomorska PDF). Co ważne, może być stosowana przez całe rodziny, została określona jako najzdrowsza dieta. Bazuje na produktach roślinnych. Pomaga w zmniejszaniu ryzyka cukrzycy typu 2, jest najzdrowsza dla serca. A do tego posiłki są łatwe w przygotowaniu. Dieta śródziemnomorska w tekście ekspertów uzyskała 4,2 punkty na 5 możliwych. Jeśli więc szukasz diety na swoje dolegliwości, to wypróbuj menu śródziemnomorskie: np. niedoczynność tarczycy dieta.

Dieta DASH – opinie 

Dieta DASH (z ang. Dietary Approach to Stop Hypertension, czyli Dieta w Zapobieganiu i Leczeniu Nadciśnienia). Dieta DASH uzyskała 4,1 punkty na 5 możliwych. Dieta DASH jest bogata w warzywa i owoce, produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu, bogata w pełnoziarniste produkty zbożowe, ryby i drób, a także nasiona roślin strączkowych i orzechy. W menu ograniczamy spożycie czerwonego mięsa, słodyczy i napojów zawierających cukier oraz sól. Co za tym idzie jemy posiłki bogate w błonnik, wapń, potas i magnez, natomiast ma obniżoną zawartość nasyconych kwasów tłuszczowych, tłuszczu ogółem, cholesterolu i sodu. Dieta DASH – tu przepisy też są łatwe do przygotowania. To też dieta przy niedoczynności tarczycy. A także dieta do stosowania w Hashimoto. 

Czytaj też: DIETA DASH - NFZ oferuje ją za darmo

Dieta fleksitariańska

Dieta fleksitariańska zdobyła w rankingu 4 punkty na 5. Słowo fleksitariańska to zestawione ze sobą wyrazy z agn. flexible (elastyczny) i vegetarian (wegetariański). Jest to zatem elastyczna dieta wegetariańska. Tu królują warzywa, owoce, pełnoziarniste zbożowa, białka pochodzenia roślinnego, nasiona roślin strączkowych: fasola, groch, soja, soczewica. Odstawiamy mięso, ale od czasu do czasu jest ono dozwolone. Wskazane jest spożywanie produktów mlecznych, ryb i jajek. 

Materiały: Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej.



Kupuj tanie wejściówki i multikarnety

Wybieraj kluby fitness, siłownie i baseny z naszej ogólnopolskiej bazy

  • siłownie
  • zajęcia fitness
  • baseny
  • inne obiekty sportowe

Kup karnet lub wejściówkę

  • Kluby
  • Zajęcia
  • Baseny
  • Inne

Myfitweb poleca


Motywacja przed treningiem! 5 powodów żeby zrobić dziś trening

artykuł


Piękna strona polskiego fitnessu na FIWE 2017 w Warszawie

artykuł


8 wskazówek: jak mieć silniejszy i płaski brzuch?

artykuł


Najlepsze produkty na przeziębienie! Masz je w kuchni [HITY na ODPORNOŚĆ]

artykuł


Jameson pozuje w bikini. „Odstawiłam alkohol i schudłam 36 kilogramów”

artykuł


Winnie Harlow. Czarnoskóra modelka z bielactwem niesie przesłanie w świat: piękna szukaj w sobie!

artykuł

Dołącz do nas

Zobacz także

Dieta

Detoks od kawy: ile trwa odwyk od kawy?

Dieta

Jak przestać jeść słodycze? 5 PROSTYCH rad od dietetyka

Dieta

5 rzeczy, których nie wiedziałeś o warzywach

Jakie zajęcia fitness wybrać? Te zajęcia dadzą Ci kopa energetycznego

artykuł


Jak wybrać idealne buty do biegania

artykuł


Sport club: jak wybrać klub fitness?

artykuł


Jak pić wodę i jaka woda jest najlepsza?

artykuł


Kalistenika. Czy ten trening jest dla Ciebie? [EFEKTY, ĆWICZENIA, JAK ZACZĄĆ]

artykuł


Balet dla dzieci: jakie korzyści dają dziecku zajęcia taneczne?

artykuł